Firma Adriant otwiera laboratorumi sensoryczne
Adriant — francuska firma zajmująca się badaniem rynku i analizą sensoryczną — otworzyła laboratorium w Warszawie. Jest to pierwsza europejska filia tej grupy. Analiza sensoryczna jest bardzo popularna na Zachodzie. W jej wyniku firma dowiaduje się jak bardzo produkt jest lubiany przez konsumentów i czy jest bardziej ceniony niż produkt konkurencji. Oprócz tego badania pozwalają określić, co klienci cenią w wyrobie i jak można go poprawić. Chodzi o określenie smaku i zapachu, który będzie najbardziej odpowiadał konsumentom.
Adriant przeprowadza kilka rodzajów badań: m.in. testy akceptacji, preferencji, znużenia produktem oraz opis profilu sensorycznego. Wyniki badań są przydatne dla działów marketingu, rozwoju i kontroli produkcji.
— Dziedzina, w której pracujemy jest dość nowa i poza Francją, Skandynawią i Wielką Brytanią nie wykorzystywana w tak szerokim zakresie — mówi Michel Dorin, dyrektor generalny Adriant Francja.
Twierdzi, że jego firma rozszerzyła badania poza sektor rolno- -spożywczy i bada preferencje konsumentów w przypadku takich grup produktów i usług, jak kosmetyki, środki czystości, urządzenia elektroniczne, chemia przemysłowa, a nawet opieka zdrowotna.
— Oczekiwania polskich konsumentów dotyczące smaku, zapachu, konsystencji i tekstury wyrobów stają się coraz ważniejsze dla działających w Polsce producentów. Polacy stają się wymagający. Dlatego podjęliśmy decyzję o otwarciu w Polsce przedstawicielstwa — tłumaczy Michel Dorin.
Adriant spodziewa się do końca roku uzyskać obroty wysokości 1 mln zł, a do końca 2002 r. 2 mln zł. MAZ