Firmo, zadbaj o reputację

DCZ
opublikowano: 25-01-2008, 00:00

73 proc. studentów MBA twierdzi, że reputacja firmy jest dla nich najważniejsza przy decyzji o wyborze pracodawcy.

73 proc. studentów MBA twierdzi, że reputacja firmy jest dla nich najważniejsza przy decyzji o wyborze pracodawcy.

Z raportu „Corporate Reputation Watch”, przygotowanego przez międzynarodową agencję PR Hill & Knowlton na podstawie badania studentów MBA z najlepszych na świecie uczelni (w tym polskich), wynika, że dla zaledwie 4 proc. ankietowanych reputacja firmy nie ma znaczenia. Nie cieszą się dobrą oceną, jeśli chodzi o reputację firm: Rosja, wschodnia Europa oraz środkowo-wschodnia i południowa Azja.

Badanie pokazało też, że połowa studentów MBA nie chce wiązać kariery z przemysłem alkoholowym, chemicznym i tytoniowym. Słabo wypada też przemysł farmaceutyczny. Poza tym 76 proc. deklaruje chęć zmiany (po ukończeniu studiów) gałęzi przemysłu lub firmy, w której pracują. Co piąty zamierza też przeprowadzić się do innego kraju, a co czwarty studiuje za granicą i chce tam pozostać. Co ciekawe, studenci z Europy chętniej szukają pracy poza rodzinnym krajem niż reszta badanych.

Duże znaczenie ma dla respondentów także typ własności firmy. Najatrakcyjniejsze są dla nich te, których kapitał przynajmniej w dwóch trzecich znajduje się w obrocie publicznym. Spółki venture capital lub prywatnych akcjonariuszy jako przyszłe miejsce pracy interesują ponad połowę studentów MBA. Mniej niż jedna czwarta wyraża chęć podjęcia pracy w firmie rodzinnej lub w spółce państwowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu