Firmy boją się chmury

Dominika Masajło
23-01-2017, 22:00

Sen z powiek spędza przedsiębiorcom obawa przed nieuprawnionym wglądem w dane przy użyciu kont pracowniczych.

Analiza Cloud Security Survey Report opublikowana przez CloudPassage wykazuje, że aż 91 proc. przedsiębiorców obawia się o bezpieczeństwo informacji przechowywanych w chmurze. Co ciekawe, w tym samym badaniu ponad połowa ankietowanych deklaruje, że nigdy nie miała negatywnych doświadczeń z chmurą.

Nowoczesne IT:
Zobacz więcej

Nowoczesne IT:

Rozwiązania chmurowe zrewolucjonizowały świat biznesu. Fotolia

Co więcej, 20 proc. zapytanych nie wie, czy w przypadku ich firmy doszło do wycieku danych, a 15 proc. respondentów nie może podać takich informacji. Niekorzystne doświadczenia z poufnością danych w chmurze ma tylko 9 proc. firm. Najwięcej przedsiębiorców (50 proc.) obawia się nieuprawnionego wglądu w firmowe dane przy użyciu kont pracowniczych lub spowodowanego przez nieodpowiednią kontrolę dostępu do nich. Dla 44 proc. największym zagrożeniem są zewnętrzne ataki, a co trzeci ankietowany boi się zewnętrznej wymiany poufnych informacji (i zarazem jej nie ufa).

Eksperci Onex Group zwracają uwagę, że mimo tych obaw wśród przedsiębiorstw rośnie zaufanie do tego typu rozwiązań — obecnie 21 proc. ankietowanych dostrzega większe ryzyko korzystania z chmury niż z tradycyjnych rozwiązań IT, tymczasem w roku 2015 odsetek ten wynosił 28 proc.

— Rozwiązania chmurowe zrewolucjonizowały świat biznesu. Umożliwiły pracę zdalną na niespotykaną dotychczas skalę, pozwoliły na łatwy obieg dokumentów i gromadzenie informacji, obniżając przy tym koszty ponoszone na infrastrukturę IT. Te wszystkie czynniki powodują, że chmura już na stałe wpisała się w biznesowy krajobraz, jednak nadal hamują ją obawy przedsiębiorców. Bezpieczeństwo chmury pozostaje obszarem, który wymaga ciągłej edukacji — mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Firmy boją się chmury