Przedsiębiorcy coraz częściej wymagają nie tylko doradztwa, ale także wdrożenia.
— Konsulting zdefiniowałbym jako doradztwo, usługę wsparcia zarządzania firmą na różnych etapach jej rozwoju. To pomaganie menedżerom dotyczące wiedzy specjalistycznej, niekoniecznie istniejącej wewnątrz firmy — twierdzi Maciej Mazuruk, dyrektor ds. konsultingu w BCC.
Jednak coraz częściej od firm konsultingowych wymaga się więcej.
— Klienci oczekują, że wynajęte przez nich firmy konsultingowe będą w stanie wdrożyć opracowane przez siebie koncepcje i wziąć odpowiedzialność za efekty — mówi Michał Paluśkiewicz, z Infovide-Matrix.
Organizacje, dla których jakość i efektywność systemów IT ma znaczenie biznesowe, kładą coraz większy nacisk na jakość współpracy ze swoimi dostawcami.
— Firmy coraz bardziej doceniają możliwość współpracy z jednym partnerem, który weźmie na siebie ciężar organizacji współpracy i komunikacji, wesprze ich w realizacji całego przedsięwzięcia — tłumaczy Michał Paluśkiewicz.
Innym kierunkiem rozwoju konsultingu będzie wirtualizacja.
— Można przewidywać, że w najbliższej przyszłości dynamicznie będą się rozwijać koncepcje konsultingu zdalnego, zarówno w obszarze technologicznym (np. zdalna administracja), jak i w obszarze konsultingu aplikacyjno-biznesowego. Firmy korzystające z systemów wspomagających zarządzanie mają wiele potrzeb, które szybko, sprawnie i tanio mogą być zaspokajane właśnie w sposób zdalny — przewiduje Piotr Milewski, dyrektor konsultingu w itelligence
