Firmy docenią marketing bezpośredni

Marlena Kaczmarek
13-04-2001, 00:00

Firmy docenią marketing bezpośredni

Przedstawiciele stołecznych agencji przewidują, że firmy coraz częściej będą korzystały z narzędzi marketingu bezpośredniego.

Maria Zakrzewska

dyrektor działu marketingu bezpośredniego PIN DIRECT przy agencji Leo Burnett

n Marketing bezpośredni umożliwia dotarcie z ofertą do starannie wyselekcjonowanych klientów, pomaga też w utrzymaniu dotychczasowych konsumentów, co jest szczególnie ważne zwłaszcza w warunkach zauważalnego spowolnienia rozwoju gospodarki i wzrostu kosztów pozyskiwania nowych klientów.

Z badań SMB wynika, że coraz więcej firm korzysta z narzędzi marketingu bezpośredniego lub ma to w najbliższych planach. Dotyczy to zarówno komunikacji business to business, jak i business to consumer. W ciągu ostatnich kilku lat zauważalny był wzrost wydatków reklamowych na marketing bezpośredni, jednak bezpośredni kontakt z konsumentem nie osiągnął jeszcze poziomu Europy Zachodniej czy USA. Brakuje aktualnych danych porównujących liczby przesyłek adresowych i bezadresowych otrzymywanych przez konsumentów w ciągu roku, ale dwa lata temu szacowano, że np. w Szwajcarii konsument otrzymywał średnio 107 przesyłek adresowych rocznie, podczas gdy w Polsce około 4 .

Aldona Janasik

agencja Dialog Galicja

n Większość firm w niewielkim stopniu wykorzystuje narzędzia marketingu bezpośredniego. Po części dlatego, że posługiwanie się tymi narzędziami wiąże się z poważnymi kosztami. W przeliczeniu na jednego odbiorcę, znacznie tańsza jest reklama bezpośrednia — np. billboard. Jednak pod kątem nawiązania zwrotnego kontaktu z klientem marketing bezpośredni jest efektywniejszy.

Ostatnio jednak zauważalne jest wzmożone zainteresowanie wśród polskich spółek stosowaniem narzędzi marketingu bezpośredniego.

Artur Gortych

prezes 3dart.com

n Najnowszymi i najtańszymi narzędziami marketingu bezpośredniego są rozwiązania oparte na technologiach internetowych. Wysłanie tradycyjnego listu kosztuje 1 zł, a 100 tys. przesyłek kosztuje firmę 100 tys. zł, ponieważ Poczta Polska oferuje upusty dopiero przy milionowych ilościach listów. Tymczasem wysłanie 100 tys. komunikatów pocztą elektroniczną kosztuje tylko tyle, ile zabiera nam czas na jego napisanie. Za pośrednictwem Internetu można stworzyć wiarygodną bazę danych i uzyskać interaktywny kontakt zwrotny z użytkownikiem. Jest to tym bardziej cenne, że użytkownicy Internetu to najczęściej ludzie młodzi, wykształceni, dobrze zarabiający i mieszkający w dużych miastach.Niewiele polskich firm wykorzystuje internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego, jednak zmiana tej sytuacji, jak wskazują analizy, jest kwestią czasu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marlena Kaczmarek

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Firmy docenią marketing bezpośredni