Najczęściej wykorzystywaną usługą multimedialną w polskich firmach jest wideokonferencja. Pozwala oszczędzić na delegacji.
Multimedia rozumiane jako przekaz oparty na wielu zintegrowanych nośnikach, takich jak dźwięk, animacja, wideo czy przekaz tekstowy mają na celu w możliwie najkrótszym czasie przekazać jak najwięcej zrozumiałych informacji.
— Pojęcie multimedia jest szerokie. Ich znaczenie w firmach będzie rosło, bo większość korzysta obecnie z podstawowych usług takich, jak telefonia, dostęp do internetu, transmisja danych. A kolejnym zastosowaniem mogą stać się usługi multimedialne — prognozuje Marcin Kotlarski, dyrektor działu zarządzania produktami GTS Energis.
Na odległość
Według Adama Suchenka z Polkomtela, operatora sieci Plus, w firmach multimedia najczęściej są wykorzystywane przy okazji prezentacji, wideokonferencji, telepracy i zdalnych szkoleń.
— U klientów biznesowych widzimy przede wszystkim wzrost zainteresowania wideokonferencjami. Dotyczy to nie tylko wideokonferencji organizowanych jako jednorazowe wydarzenia. Coraz więcej firm instaluje wyposażenie do wideokonferencji w centrali i oddziałach. Umożliwia to organizowanie spotkań i narad bez czasochłonnego i kosztownego przemieszczania się pracowników między lokalizacjami — informuje Michał Małyszko, kierownik zespołu menedżerów produktów w NASK.
Drugą silnie rozwijającą się usługą wykorzystującą multimedia jest biznesowa telefonia IP. Najczęściej wykorzystuje ona już istniejącą sieć transmisyjną firmy. Połączenia wewnątrz organizacji są w takim wypadku bardzo tanie lub wręcz bezpłatne.
Poza biurem
Wiadomości multimedialne — MMS — także znajdują swoje zastosowania biznesowe. Popularne jest ich wykorzystanie jako nośników informacji — np. bieżąca dokumentacja postępu prac na budowie przesyłana jest natychmiast do zainteresowanych osób czy też handlowiec przesyła do centrali filmy pokazujące wygląd sklepowej półki.