Firmy lubią wideokonferencje

Marcin Złoch
opublikowano: 17-05-2006, 00:00

Najczęściej wykorzystywaną usługą multimedialną w polskich firmach jest wideokonferencja. Pozwala oszczędzić na delegacji.

Multimedia rozumiane jako przekaz oparty na wielu zintegrowanych nośnikach, takich jak dźwięk, animacja, wideo czy przekaz tekstowy mają na celu w możliwie najkrótszym czasie przekazać jak najwięcej zrozumiałych informacji.

— Pojęcie multimedia jest szerokie. Ich znaczenie w firmach będzie rosło, bo większość korzysta obecnie z podstawowych usług takich, jak telefonia, dostęp do internetu, transmisja danych. A kolejnym zastosowaniem mogą stać się usługi multimedialne — prognozuje Marcin Kotlarski, dyrektor działu zarządzania produktami GTS Energis.

Na odległość

Według Adama Suchenka z Polkomtela, operatora sieci Plus, w firmach multimedia najczęściej są wykorzystywane przy okazji prezentacji, wideokonferencji, telepracy i zdalnych szkoleń.

— U klientów biznesowych widzimy przede wszystkim wzrost zainteresowania wideokonferencjami. Dotyczy to nie tylko wideokonferencji organizowanych jako jednorazowe wydarzenia. Coraz więcej firm instaluje wyposażenie do wideokonferencji w centrali i oddziałach. Umożliwia to organizowanie spotkań i narad bez czasochłonnego i kosztownego przemieszczania się pracowników między lokalizacjami — informuje Michał Małyszko, kierownik zespołu menedżerów produktów w NASK.

Drugą silnie rozwijającą się usługą wykorzystującą multimedia jest biznesowa telefonia IP. Najczęściej wykorzystuje ona już istniejącą sieć transmisyjną firmy. Połączenia wewnątrz organizacji są w takim wypadku bardzo tanie lub wręcz bezpłatne.

Poza biurem

Wiadomości multimedialne — MMS — także znajdują swoje zastosowania biznesowe. Popularne jest ich wykorzystanie jako nośników informacji — np. bieżąca dokumentacja postępu prac na budowie przesyłana jest natychmiast do zainteresowanych osób czy też handlowiec przesyła do centrali filmy pokazujące wygląd sklepowej półki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Firmy lubią wideokonferencje