Firmy powinny stawiać na ESG

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2022-07-04 20:00

Klienci oczekują od firm zaangażowania w czynniki pozafinansowe, takie jak środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny – uważają ich klienci.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Od jakich firm klienci i kontrahenci oczekują zaangażowania w zakresie ESG?
  • Dlaczego ESG to dzisiaj konieczność?
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Największe wyzwania, które stoją dzisiaj przed firmami, to m.in. rosnące koszty działalności, utrzymanie płynności finansowej i niestabilność obowiązujących przepisów – wynika z badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorców w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy. Na liście jest także posiadanie strategii w zakresie ESG (ang. environment, social and corporate governance – środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny). Ten czynnik coraz częściej pojawia się w tego typu zestawieniach. Jest to efekt tego, że coraz więcej zarówno klientów, jak i dostawców zwraca uwagę na realne oddziaływanie firmy na środowisko. Warto dodać, że ESG to coś więcej niż CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), ponieważ w jego przypadku istnieje potrzeba przedstawienia konkretnych działań, które zostały podjęte w celu ochrony środowiska, dbania o społeczeństwo i obowiązującego ładu korporacyjnego w przedsiębiorstwie.

Konsumenci wywierają coraz większą presję na przedsiębiorcach, aby ci jawnie realizowali cele zrównoważonego rozwoju i dbali o środowisko naturalne oraz społeczeństwo. Oczekiwania te coraz częściej dotyczą także małych i średnich firm. Zdaniem Roberta Rękasa, prezesa Lewiatan Holding, środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny to dziś najważniejsze aspekty, o których powinna pamiętać każda firma.

– ESG przestało być już tylko dobrą praktyką, której mało kto wymaga. Coraz więcej firm decyduje się na raportowanie takich działań, ponieważ tego oczekują klienci, inwestorzy, dostawcy, a nawet sami pracownicy – tłumaczy Robert Rękas.

Poznaj program kolejnej edycji “Kongresu Public Relations i Komunikacji”, 26-27 października 2022, Warszawa >>