Firmy, szykujcie się — klienci będą oszczędzać

SW
opublikowano: 06-02-2013, 00:00

Dwie trzecie konsumentów ograniczy wydatki na artykuły codziennego użytku, ale nie będzie kupować mniej.

W czasie spowolnienia gospodarczego duża część konsumentów szuka oszczędności, w tym podczas codziennych zakupów — wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na grupie 500 osób w styczniu br.

Prawie dwie trzecie (64 proc.) internautów planuje w tym roku ograniczyć wydatki na artykuły codziennego użytku, czyli spożywcze i chemię gospodarczą. Wśród osób planujących ograniczanie wydatków prawie połowa nie zamierza rezygnować z tych, które kupowała dotychczas, ale chce więcej czasu spędzać na porównywaniu cen w różnych sklepach. Wysoki jest również odsetek osób, które będą chciały dokonać oszczędności, bardziej koncentrując się na tym, czego rzeczywiście potrzebują, i ograniczając spontaniczność.

— Bardzo duża część konsumentów przyznaje się do spontanicznych zakupów i ma świadomość, że większa kontrola nad tym, co rzeczywiście jest potrzebne, a co zbędne, już przyniesie oszczędności — komentuje Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia. Co trzeci respondent planujący ograniczanie wydatków deklaruje, że częściej wybierze się do dyskontu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy