Firmy z Europy zdominują dziecięce targi

Barbara Warpechowska
opublikowano: 2020-02-17 22:00

Na dzieci wydajemy coraz więcej — to dobra informacja dla dostawców wyrobów dla najmłodszych, którzy od jutra będą prezentowali swoją ofertę w Kielcach.

Według firmy PMR wartość rynku produktów dla dzieci wyniosła w ubiegłym roku 15,2 mld zł, zaś prognoza na 2020 r. przewiduje wzrost o 4,8 proc. PMR od kilku już lat analizuje poszczególne segmenty: zabawki, odzież, obuwie, kosmetyki oraz żywność dla niemowląt. Z badań firmy wynika, że rynek wciąż się rozrasta. Jego wartość w 2015 r. wyniosła 12,2 mld zł. W następnych latach stale rosła, by w ubiegłym roku osiągnąć wspomniane 15,2 mld zł. Według ekspertów w ciągu ostatnich 12 miesięcy produkty dla dzieci kupiło 40 proc. Polaków, a najszybciej rosnącym kanałem jest sprzedaż internetowa. Najwięksi gracze na naszym rynku to Jeronimo Martins (Biedronka, Hebe), Smyk i Grupa Schwarz (Lidl, Kaufland).

Polska jest nie tylko odbiorcą wyrobów dla dzieci, ale także liczącym się na światowym rynku producentem wózków.

Imprezą, która od wielu lat jest okazją do zaprezentowania swojej oferty i przyjrzenia się branżowym trendom, są Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka Kids’ Time. Ich jedenasta edycja odbędzie się od 19 do 21 lutego w Kielcach. Targi, będące miejscem prezentacji najnowszej oferty wózków, fotelików, mebli, ubranek, zabawek i wszystkiego, co przydatne dla mamy i dziecka, odbywają się w formule B2B, czyli przeznaczone są tylko dla przedstawicieli branżowych. Podczas trzech targowych dni osiem hal wystawienniczych wypełniają najnowsze osiągnięcia firm z tego segmentu. W Kielcach pojawi się ponad 530 wystawców z 20 krajów. Po raz pierwszy w targach uczestniczyć będzie m.in. firma Mattel. W tym roku, ze względu na epidemię koronawirusa, udziału w targach nie wezmą przedstawiciele firm z Chin, co jest poważnym ograniczeniem konkurencji dla wystawców z Europy.

— Targi Kids’ Time to doskonały dowód na to, jak prężnie rozwija się branża dziecięca nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Wśród wystawców znajdą się reprezentanci topowych marek z Polski i zagranicy, m.in. Mattel, Marco, Cybex, Mayoral, Pinokio, Wader. Świadczy to o zaufaniu dużych firm i prestiżu wystawy — podkreśla Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

Natomiast Aldona Matla, menedżer projektu, zwraca uwagę, że ponad 25 proc. zgłoszonych firm to debiutanci, jeśli chodzi o kielecką wystawę. Impreza będzie zatem dużo bardziej różnorodna niż w ubiegłym roku. Targom towarzyszą seminaria i warsztaty. W ramach Biznes Forum Trendy i Innowacje odbędą się m.in. warsztaty z Reyne Rice — światowej sławy dziennikarką, która opowie o trendach zabawkarskich na nadchodzący sezon, oraz prelekcja przedstawicieli firmy Rebel na temat sposobu doboru gier do asortymentu sklepu. Po raz drugi na targach zostaną zorganizowane spotkania przedsiębiorców i przedstawicieli ambasad krajów partnerskich. Tym razem do targowego okrągłego stołu usiądą przedstawiciele Polski i Rosji. Ofertę naszych sąsiadów będzie można zobaczyć w pawilonie rosyjskim, w którym zaprezentują się firmy m.in. z Obwodu Kirovskiego. Zaplanowano też wizytę przedstawicieli rosyjskich i ukraińskich sieci handlowych.