Fiskus dał zarobić spółce Asseco

Mariusz Gawrychowski
06-03-2017, 17:52

Przedsiębiorcy musieli modernizować systemy IT, by wdrożyć jednolity plik kontrolny. Dzięki temu lubelska firma miała rekordowe wyniki.

Od tego roku duże przedsiębiorstwa muszą przekazywać fiskusowi szczegółowe wyniki finansowe w formie informatycznego jednolitego pliku kontrolnego (JPK). Jego wprowadzenie wymusiło inwestycje w modernizację systemów księgowych. Zarobili dostawcy – wśród nich Asseco Business Solutions (Asseco BS), specjalizujące się w produkcji rozwiązań IT wspomagających prowadzenie przedsiębiorstwa (ERP). Lubelska spółka zamknęła ubiegły rok rekordowymi wynikami.

Zobacz więcej

Mariusz Lizon fot. WM, Puls Biznesu

- Duży wpływ na to miały zamówienia od klientów na wdrożenie JPK. Stworzenie tego rozwiązania nie kosztowało nas dużo, ale dzięki masowej sprzedaży udało nam się wypracować solidne przychody – mówi Mariusz Lizon, członek zarządu Asseco BS.

Lubelska spółka miała w 2016 r. 168 mln zł przychodów (wzrost o 11 proc. r/r) i 42 mln zł zysku netto (wzrost o 27 proc.). Zarząd rekomenduje przeznaczenie całego zysku na dywidendę.

Mariusz Lizon nie spodziewa się w tym roku żadnych nowych wydarzeń, które mogłyby wpłynąć na wyniki firmy tak jak JPK. Zwraca jednak uwagę, że od 2018 r. tę formę komunikacji z fiskusem będą musiały stosować także mniejsze firmy. Dlatego liczy, że w drugiej połowie roku będą zainteresowane zakupem aktualizacji systemu ERP.

Nie tylko JPK przyczynił się do rekordowych wyników Asseco BS. Od trzech lata spółka stara się sprzedawać za granicą mobilne rozwiązanie dla branży FMCG. W ubiegłym roku ten biznes szybko rósł - przyniósł ponad 20 mln zł przychodów.

- To wysokomarżowy biznes, który ma już przełożenie na wyniki. Chcemy kontynuować międzynarodowy rozwój. W tym roku do sprzedaży poza Polską zamierzamy wprowadzić kolejny produkt: platformę Connector – mówi Mariusz Lizon.

Na krajowym podwórku spółka skoncentruje się na zmianie modelu biznesowego. Powoli odchodzi od sprzedaży samych licencji na oprogramowanie. Woli wiązać się z klientami długimi kontraktami na dostarczanie usług informatycznych. Jak podkreśla Mariusz Lizon, podnosi to marżę i stabilizuje biznes spółki. Już większość portfela zamówień (na ten rok wynosi on już 111 mln zł) pochodzi od klientów, którzy wiążą się z Asseco BS długoterminowymi umowami.

 

Lubelska spółka chce także rozbudować sieć partnerów, którzy sprzedają jej rozwiązania ERP dla dużych klientów. Obecnie ma ich mniej niż dziesięciu. Mariusz Lizon liczy, że w tym roku uda się pozyskać kilku kolejnych. Sieć partnerska sprzedająca rozwiązania ERP dla małych firm liczy ponad 100 firm.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Fiskus dał zarobić spółce Asseco