Czytasz dzięki

Fiskus promuje paragony loterią

opublikowano: 26-06-2015, 09:45

Już w połowie listopada powinno się odbyć pierwsze losowanie w tzw. loterii paragonowej — informuje Ministerstwo Finansów.

Wielkimi krokami zbliża się start ogólnopolskiej loterii, w której będzie mógł wziąć udział każdy posiadacz paragonu fiskalnego, wystawionego na kwotę co najmniej 10 zł. Wiadomo już, kto przygotuje i uruchomi loterię — to konsorcjum firm Unique One i NuOrder, które wygrało przetarg ogłoszony przez Ministerstwo Finansów. Resort informuje, że umowa ma być zawarta do końca czerwca. Od chwili jej podpisania wykonawca będzie miał trzy miesiące na przygotowanie i uruchomienie loterii. Konsorcjum będzie też odpowiedzialne za zakup nagród, zaprojektowanie i utrzymanie strony internetowej loterii, zaplanowanie i przeprowadzenie kompleksowej kampanii promocyjnej w internecie, zorganizowanie linii telefonicznej help-desk oraz zaprojektowanie i utrzymanie studia TV na potrzeby losowań. Łącznie na całą zabawę resort planuje wydać ok. 9 mln zł.

Fotolia

Ministerstwo zakłada, że loteria rozpocznie się w październiku 2015 r., a pierwsze losowanie nagród odbędzie się w połowie listopada. Łączna wartość nagród do wygrania raz w miesiącu to 100 tys. zł. Losowane będą samochody osobowe (średniej i wysokiej klasy), tablety i notebooki. Nagrody otrzymają też przedsiębiorcy, którzy wydali zwycięskie paragony. Celem MF jest zachęcenie do brania paragonów fiskalnych. Ideę loterii wyjaśnia Izabela Leszczyna, wiceminister finansów.

— Chcemy uświadomić Polakom, jak ważna jest ich rola w kształtowaniu uczciwego obrotu gospodarczego. Biorąc paragon, wspierasz uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi. Korzystając z usług i tak płacisz cenę brutto, czyli z naliczonym podatkiem. Jeśli jednak paragon nie zostanie wystawiony, to podatek, który przekazujesz sprzedawcy, nie zostanie odprowadzony do budżetu państwa, lecz zostanie w kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy — tłumaczy Izabela Leszczyna.

MF bardzo liczy na powtórzenie sukcesu Portugalii, gdzie po uruchomieniu loterii paragonowej liczba wydanych klientom paragonów wzrosła prawie o 50 proc.

"Chcemy uświadomić Polakom, jak ważna jest ich rola w kształtowaniu uczciwego obrotu gospodarczego. Biorąc paragon, wspierasz uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi". Izabela Leszczyna, wiceminister finansów

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak

Polecane