Ford mocno stawia na Chiny

opublikowano: 03-04-2019, 12:57

Ponad 30 nowych modeli samochodów zamierza wprowadzić na chiński rynek koncern Ford Motor. I to w ciągu najbliższych trzech lat, informuje Reuters.

Amerykański producent powoli koncentruje się przy tym na ekologicznych aspektach, gdyż ponad 1/3 modeli ma mieć napęd elektryczny.

Siedziba koncernu Ford Motor wDearborn, Michigan, USA
Zobacz więcej

Siedziba koncernu Ford Motor wDearborn, Michigan, USA fot. Bloomberg

Wcześniej koncern z Dearborn w stanie Michigan deklarował, że w latach 2018-25 wprowadzi w Chinach 50 nowych lub przeprojektowanych pojazdów. 

Producent samochodów zobowiązał się też do poprawy relacji z chińskimi partnerami joint-venture i lokalizowania swoich zespołów zarządzających, m.in. poprzez zatrudnianie i promowanie większej liczby chińskich obywateli.

Ford boryka się ze słabymi wynikami na chińskim rynku, drugim na świecie pod względem wielkości. W ostatnich dwóch latach odnotował na nim mocny spadek sprzedaży. W 2017 r. zmniejszyła się ona o 6 proc. zaś w ubiegłym roku aż o 37 proc. 

Zdaniem koncernu, problemy ze sprzedażą wynikają głównie z braku nowych produktów. Z kolei eksperci wskazują, że swój udział ma też wojna handlowa toczona przez Chiny i Stany Zjednoczone, a także trudne relacje z krajowymi partnerami Changan Automobile Group i Jiangling Motors Group.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy