Amerykański producent powoli koncentruje się przy tym na ekologicznych aspektach, gdyż ponad 1/3 modeli ma mieć napęd elektryczny.

Wcześniej koncern z Dearborn w stanie Michigan deklarował, że w latach 2018-25 wprowadzi w Chinach 50 nowych lub przeprojektowanych pojazdów.
Producent samochodów zobowiązał się też do poprawy relacji z chińskimi partnerami joint-venture i lokalizowania swoich zespołów zarządzających, m.in. poprzez zatrudnianie i promowanie większej liczby chińskich obywateli.
Ford boryka się ze słabymi wynikami na chińskim rynku, drugim na świecie pod względem wielkości. W ostatnich dwóch latach odnotował na nim mocny spadek sprzedaży. W 2017 r. zmniejszyła się ona o 6 proc. zaś w ubiegłym roku aż o 37 proc.
Zdaniem koncernu, problemy ze sprzedażą wynikają głównie z braku nowych produktów. Z kolei eksperci wskazują, że swój udział ma też wojna handlowa toczona przez Chiny i Stany Zjednoczone, a także trudne relacje z krajowymi partnerami Changan Automobile Group i Jiangling Motors Group.