
Drugi pod względem wielkości koncern motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych oczekuje obecnie że zysk operacyjny w 2021 r. wyniesie odo 9 d 10 mld USD, co oznacza wzrost względem wcześniejszych szacunków o około 3,5 mld USD. Skorygowane wolne przepływy pieniężne za cały rok mają wynieść z kolei od 4 do 5 mld USD..
W drugim kwartale na poziomie operacyjnym firma zarobiła 1,1 mld USD zaś wynik netto spadł do 561 mln USD z 1,1 mld rok wcześniej. Z kolei przychody spółki podskoczyły z 19,4 do 26,8 mld USD.
Przychody z branży motoryzacyjnej w Ameryce Północnej wzrosły o 37 proc. do 15 mld USD. Sprzedaż w Europie zwiększyła się o 55 proc. do 5,6 mld USD, ale spadła o 31 proc. do 600 mln USD w Chinach.
Ford poniósł straty operacyjne na większości głównych rynków, z wyjątkiem Ameryki Północnej, gdzie zysk przed odsetkami i opodatkowaniem wyniósł 194 mln USD, odwracając stratę z poprzedniego roku.
W skutek problemów z niedoborem chipów i łańcuchami dostaw, firma – zgodnie z oczekiwaniami – nie była w stanie wyprodukować około 700 tys. pojazdów w kwartale obejmującym okres kwiecień-czerwiec.
Dzięki jednak skupieniu się na produkcji samochodów o wyższej marży i podniesieniu cen, firmie udało się zwiększyć przychody o prawie 5 tys. USD na pojazd w kwartale, co skutkowało wzrostem zysku operacyjnego o 1,5 mld USD.