Ford podwyższa prognozy na 2021 r.

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 29-07-2021, 05:57

Po relatywnie dobrych wynikach za drugi kwartał, koncern Ford Motor zdecydował się podwyższyć swoje oczekiwania wobec całego bieżącego roku, donosi Reuters.

Siedziba koncernu Ford Motor w Dearborn, Michigan, USA
Siedziba koncernu Ford Motor w Dearborn, Michigan, USA
fot. Bloomberg

Drugi pod względem wielkości koncern motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych oczekuje obecnie że zysk operacyjny w 2021 r. wyniesie odo 9 d 10 mld USD, co oznacza wzrost względem wcześniejszych szacunków o około 3,5 mld USD. Skorygowane wolne przepływy pieniężne za cały rok mają wynieść z kolei od 4 do 5 mld USD..

W drugim kwartale na poziomie operacyjnym firma zarobiła 1,1 mld USD zaś wynik netto spadł do 561 mln USD z 1,1 mld rok wcześniej. Z kolei przychody spółki podskoczyły z 19,4 do 26,8 mld USD.

Przychody z branży motoryzacyjnej w Ameryce Północnej wzrosły o 37 proc. do 15 mld USD. Sprzedaż w Europie zwiększyła się o 55 proc. do 5,6 mld USD, ale spadła o 31 proc. do 600 mln USD w Chinach.

Ford poniósł straty operacyjne na większości głównych rynków, z wyjątkiem Ameryki Północnej, gdzie zysk przed odsetkami i opodatkowaniem wyniósł 194 mln USD, odwracając stratę z poprzedniego roku.

W skutek problemów z niedoborem chipów i łańcuchami dostaw, firma – zgodnie z oczekiwaniami – nie była w stanie wyprodukować około 700 tys. pojazdów w kwartale obejmującym okres kwiecień-czerwiec.

Dzięki jednak skupieniu się na produkcji samochodów o wyższej marży i podniesieniu cen, firmie udało się zwiększyć przychody o prawie 5 tys. USD na pojazd w kwartale, co skutkowało wzrostem zysku operacyjnego o 1,5 mld USD.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane