Ford sięga do dawnych wzorów

ŁO
opublikowano: 03-07-2019, 07:04

Ford na poważnie bierze się za walkę z segmencie małych SUV-ów. Bronią mają być sportowy styl i użyteczność.

Pamiętacie forda pumę? To niewielkie, niespełna czterometrowe coupe produkowane przez amerykański koncern w latach 1997-2002. Auto miało dosyć „drapieżną” stylistykę jak na tamte lata i było tańszą alternatywą dla tych, których nie stać mustangi i inne tego typu wozy.  

Teraz producent sięga do dawnych inspiracji, ale jakie czasy, taki produkt. Klienci rzucają się dziś na SUV-y i crossovery, więc nowa puma nie jest już autem typu coupe.  

Puma będzie oferowana z silnikiem EcoBoost o pojemności jednego litra w trzech wariantach: słabszym 125-konnym, mocniejszym 155-konnym i w wersji hybrydowej. Później ma się pojawić jeszcze silnik wysokoprężny. Ford skorzystał z platformy używanej w fieście, choć mały SUV jest od niej minimalnie dłuższy, szerszy i oczywiście wyższy.  

- Uwodzicielska stylistyka Pumy jest sprzeczna z niespotykaną funkcjonalnością kompaktowego crossovera - stwierdza producent w komunikacie.

I trudno nie przyznać racji, bo niewielki samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej. Ford mocno reklamuje też dodatkową wnękę w bagażniku na brudne rzeczy, którą można zalać wodą, wymyć, a następnie pozbyć się nieczystości otwierając korek spustowy.  

Puma zadebiutuje w salonach pod koniec bieżącego roku i będzie produkowana w zakładach w Rumunii, w które Ford włożył w ostatnich latach 1,5 mld EUR. Trafi na zatłoczony rynek, na którym o względy będzie rywalizowała m.in. z nissanem juke, renault capturem i peugeotem 2008.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu