Ford sięga do dawnych wzorów

ŁO
opublikowano: 03-07-2019, 07:04

Ford na poważnie bierze się za walkę z segmencie małych SUV-ów. Bronią mają być sportowy styl i użyteczność.

Pamiętacie forda pumę? To niewielkie, niespełna czterometrowe coupe produkowane przez amerykański koncern w latach 1997-2002. Auto miało dosyć „drapieżną” stylistykę jak na tamte lata i było tańszą alternatywą dla tych, których nie stać mustangi i inne tego typu wozy.  

Teraz producent sięga do dawnych inspiracji, ale jakie czasy, taki produkt. Klienci rzucają się dziś na SUV-y i crossovery, więc nowa puma nie jest już autem typu coupe.  

Puma będzie oferowana z silnikiem EcoBoost o pojemności jednego litra w trzech wariantach: słabszym 125-konnym, mocniejszym 155-konnym i w wersji hybrydowej. Później ma się pojawić jeszcze silnik wysokoprężny. Ford skorzystał z platformy używanej w fieście, choć mały SUV jest od niej minimalnie dłuższy, szerszy i oczywiście wyższy.  

- Uwodzicielska stylistyka Pumy jest sprzeczna z niespotykaną funkcjonalnością kompaktowego crossovera - stwierdza producent w komunikacie.

I trudno nie przyznać racji, bo niewielki samochód oferuje 456 litrów przestrzeni bagażowej. Ford mocno reklamuje też dodatkową wnękę w bagażniku na brudne rzeczy, którą można zalać wodą, wymyć, a następnie pozbyć się nieczystości otwierając korek spustowy.  

Puma zadebiutuje w salonach pod koniec bieżącego roku i będzie produkowana w zakładach w Rumunii, w które Ford włożył w ostatnich latach 1,5 mld EUR. Trafi na zatłoczony rynek, na którym o względy będzie rywalizowała m.in. z nissanem juke, renault capturem i peugeotem 2008.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane