Ford zalewa rynek nowościami

Amerykański koncern zorganizował duży event w Amsterdamie, na którym pokazał nie tylko samochody, ale także nowy pomysł na Europę

Nowy ford kuga mocno różni się od obecnie oferowanej generacji tego modelu. Przypomina trochę focusa, któremu wstrzyknięto koktajl sterydów. Zastrzyk zmienił kompaktowe auto w to, co klienci lubią dziś najbardziej, czyli rasowego SUV-a. Koncern reklamuje kugę jako najbardziej zelektryfikowanego forda w historii. Zaoferuje klientom trzy możliwe opcje napędu hybrydowego: pełną hybrydę, system plug-in i tzw. miękką hybrydę EcoBlue. W wersji na gniazdko auto będzie miało zasięg na samym napędzie elektrycznym w granicach około 50 km, a do dyspozycji będzie ponad 220 koni mechanicznych. Ford zbudował kugę na nowej platformie, która zapewnia o 10 proc. większą sztywność skrętną i redukuje masę o 90 kg. Kuga jest jednym z kluczowych modeli w ofercie Forda.

WEWNĘTRZNA KONKURENCJA:
WEWNĘTRZNA KONKURENCJA:
Kuga jest najpopularniejszym SUV-em Forda w Europie, a w wewnętrznym rankingu bestsellerów przegrywa tylko z fiestą i focusem. Model produkowany jest w hiszpańskiej Walencji.
Fot. ARC

W zeszłym roku klienci kupili 153,8 tys. egzemplarzy, zaś od momentu debiutu pierwszej generacji w 2008 r. producent przekazał europejskim kierowcom ponad 1 mln kluczyków. W USA samochód jest sprzedawany pod nazwą escape. Serwis Automotive News Europe powołując się na dane firmy badawczej JATO Dynamics podaje, że w ubiegłym roku kuga była czwarta na liście najchętniej kupowanych kompaktowych SUV-ów na Starym Kontynencie po nissanie qashqai, volkswagenie tiguanie i peugeocie 3008. Do lidera fordowski SUV traci około 80 tys. sztuk. Kuga błyszczała podczas prezentacji w Amsterdamie, ale nie była jedyną gwiazdą wieczoru. Ford ogłosił, że będzie importował z USA dużego, siedmiomiejscowego SUV-a explorer, dzięki czemu Europejczycy poczują smak amerykańskiej motoryzacji w wersji XXL z napędem hybrydowym oferującym 450 koni mechanicznych. Ponadto będzie sprzedawał hybrydowego minivana tourneo, a od przyszłego roku dorzuci fiestę i focusa w „miękkiej hybrydzie. Dostawczy transit zadebiutuje w 2021 r. jako elektryczny pojazd. W nowościach można się pogubić, ale to jeszcze nie koniec.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Ford zapowiedział, że jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek mniejszego SUV-a i skorzysta z nazwy puma, która kiedyś stosowana była w przypadku niewielkiego coupe. Amerykanie pokazali na razie zaledwie kontury auta, które ma walczyć m.in. z volkswagenem t-roc, hyundaiem koną, toyotą C-HR czy renault capturem. Puma będzie miała oczywiście napęd hybrydowy korzystający z jednolitrowego silnika spalinowego EcoBoost o łącznej mocy 155 koni mechanicznych. Mały, sportowy SUV będzie produkowany w fabryce w Rumunii, w którą Ford zainwestował w ostatniej dekadzie prawie 1,5 mld EUR. Z pumą, nową kugą, explorerem znacznie poszerzy ofertę w segmencie SUV-ów. Ford mocno stawia na takie auta, bo ma w ofercie także większego edge’a i małego ecosporta, a ponadto sprzedaje fiestę i focusa w wersjach active z podwyższonymi zawieszeniami i elementami stylistyki nawiązującymi do SUV-ów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane