Forte Sweden zwiększy sprzedaż o 25 procent

Dominika Bajer
opublikowano: 2001-03-07 00:00

Forte Sweden zwiększy sprzedaż o 25 procent

Spółka zamierza otworzyć w tym roku przedstawicielstwo na Ukrainie

Forte Sweden, producent kosmetyków z Rogierówka pod Poznaniem, chce zwiększyć w 2001 r. sprzedaż o 12 mln zł. Firma zamierza to osiągnąć poprzez wprowadzenie nowych linii kosmetycznych, rozwój form sprzedaży oraz intensyfikację działań marketingowych. Spółka chce też uruchomić przedstawicielstwo i produkcję na Ukrainie.

W ubiegłym roku sprzedaż Forte Sweden wyniosła ponad 48,4 mln zł. W 2001 roku firma planuje wzrost o 12 mln zł.

— Staramy się budować znajomość własnej marki i firmy. Główny nacisk stawiamy na konkretne linie produktów. Chcemy, aby w świadomości klienta znane były produkty, takie jak On line czy Mrs. Potter’s, a nie ich producent — mówi Janusz Chomicz, prezes Forte Sweden.

Rozwój sieci

Wzrost sprzedaży firma zamierza uzyskać m.in. poprzez rozwój sieci przedstawicieli handlowych. W tym roku Forte Sweden chce przeznaczyć na to kilkaset tysięcy złotych.

— Pod względem wartości sprzedawanych produktów największą konkurencją są dla nas duże koncerny międzynarodowe, natomiast ilościowo — wytwórcy polscy, z tzw. produktami no-name, którzy oferują słabsze jakościowo artykuły, nie ponosząc wydatków na badania, certyfikaty i technologie produkcyjne — twierdzi Janusz Chomicz.

Forte Sweden pracuje według procedur ISO 9001, w 2001 roku firma planuje wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania jakością TQM. Planowana jest także instalacja specjalistycznych systemów do filtracji wody wykorzystywanej podczas produkcji, które podniosą jej jakość.

Na Wschód

Od połowy lat 90. Forte Sweden sprzedaje swoje produkty na rynkach wschodnich. Ponad 60 proc. eksportu trafia do Rosji, Ukrainy i innych krajów byłego ZSRR.

W tym roku firma zamierza zainwestować 100 tys. zł w uruchomienie przedstawicielstwa i produkcji na Ukrainie. Na razie jednak Janusz Chomicz nie chce ujawniać szczegółów przedsięwzięcia.

— Interesują nas wszystkie rynki eksportowe, ale możliwości rozwoju są dużo korzystniejsze na Wschodzie, niż na Zachodzie — zaznacza.

Firma Forte Sweden powstała w 1973 roku w Szwecji. Na polskim rynku działa od 1989 roku. W lutym 2000 r. spółka przejęta została przez Dom Inwestycyjny Strateg z siedzibą w Holandii.

Początkowa produkcja kosmetyków opierała się na podstawie licencji Forte ze Szwecji. Od kilku lat wszystkie nowe produkty przygotowuje laboratorium w Rogierówku. Nadal jednak w ofercie firmy są kosmetyki produkowane w Szwecji.

— Do ich wytwarzania musielibyśmy uruchomić specjalne linie produkcyjne, jednak wielkość sprzedaży tych produktów nie uzasadnia takiego działania. Dlatego współpracujemy z firmą ze Szwecji, która w zamian za nasze produkty, takie jak mydła w płynie On line czy serię Mrs. Potter’s udostępnia nam z kolei swoje wyroby — tłumaczy Janusz Chomicz.

Asortyment Forte Sweden obejmuje gamę około 200 różnego rodzaju kosmetyków, wśród których prym wiodą szampony i odżywki do włosów oraz mydła w płynie. Firma zatrudnia 200 osób.