Forte wstępnie o wynikach II kwartału

opublikowano: 28-07-2020, 17:33
aktualizacja: 29-07-2020, 08:16

EBITDA grupy Forte wyniosła w II kwartale 11,4 mln zł, a więc o 49 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 r.

Według wstępnych danych zarządu, skonsolidowane przychody wyniosły w II kwartale 154 mln zł, wobec 256 mln zł przed rokiem (spadek o 40 proc.).

Maciej Formanowicz to założyciel, największy akcjonariusz i prezes firmy Forte
Fot. Marek Wiśniewski

Strata operacyjna sięgnęła 2,5 mln zł, wobec 7,8 mln zł zysku przed rokiem. 

W całym I półroczu EBIT wyniósł 24,3 mln zł (spadek o 25 proc.), a EBOITDA 52,3 ml nzł (spadek o 14 proc.). 

Wyniki II kwartału zawierają zdarzenia o charakterze jednorazowym. W II kwartale 2020 roku ujęto w wyniku EBIT ujęto w pozostałych przychodach operacyjnych dopłatę z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych do wynagrodzeń pracowników za miesiące kwiecień i maj br. w kwocie 9,7 mln zł; a w pozostałych kosztach operacyjnych ujęto kwotę 3,9 mln zł z tytułu odpisu na należności handlowe indyjskiej spółki zależnej.

"Zarząd zdecydował o utworzeniu odpisu w związku z niepewną przyszłą sytuacją Spółki wywołaną skutkami pandemii koronawirusa Covid-19, która w Indiach przebiega znacznie poważniej, niż w Europie" - podano.

 W analogicznym okresie II kwartału 2019 roku jednorazowy, ujemny wpływ na wysokość EBIT miało ujęcie w kosztach sprzedaży kwoty 3 mln zł korekty dotyczącej uiszczonych opłat środowiskowych za rok 2018. a w pozostałych kosztach operacyjnych kwoty 5 mln zł dopłaty do budowy pasa startowego w Suwałkach.

"Wyniki są słabsze od naszych podwyższonych oczekiwań o ok. 13 proc. na poziomie skorygowanej EBITDA. Wskazujemy jednakże, że jeszcze w kwietniu-maju oczekiwaliśmy straty EBITDA, a nasze oczekiwania wyraźnie podnieśliśmy po czerwcowych danych z rynku meblowego (produkcja sprzedana +19,3 proc. r/r). Spółka w one-offs uwzględnia 9,7 mln PLN dotacji do wynagrodzeń z FGŚP w ramach tarczy antykryzysowej (za kwiecień i maj) i -3,9 mln PLN odpisów na należności w indyjskiej spółce JV. W swoich prognozach kalkulowaliśmy komunikowane wcześniej +9,9 mln PLN z FGŚP" - komentują analitycy DM BDM.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane