Września. Browar Fortuna z Miłosławia koło Wrześni zamierza w 2003 r. wyprodukować 10 proc. więcej piwa niż w roku 2002, w którym spółka ulokowała na rynku 20 tys. hl tego napoju.
— Chcemy utrzymać 10-proc. wzrost sprzedaży, który udało nam się osiągnąć w tym roku. Powodzenie tych planów, zależy jednak od warunków podatkowych, które zostaną stworzone branży — mówi Aleksander Stamm, prezes Fortuny.
Sprzedaż browaru w Miłosławiu jest skoncentrowana na rynku lokalnym, głównie w rejonie Gniezna, Witkowa, Środy Wlkp., Jarocina, Wrześni, Oborników czy Grodziska. W 2003 r. firma zamierza umocnić pozycję na tym rynku oraz zwiększyć ilość piwa butelkowego w strukturze produkcji. Obecnie stanowi ono 15 proc. sprzedaży.
— Chcemy, żeby proporcja sprzedaży piwa butelkowego i w beczkach kształtowała się pół na pół — mówi Aleksander Stamm.
Browar w Miłosławiu działa od 1889 r. Po wojnie wchodził w skład przedsiębiorstwa Lech Browary Wielkopolski. W 1995 r. został on zwrócony prawowitym właścicielom. Zatrudnia 25 osób.