Francuskie firmy kochają Polskę

opublikowano: 03-06-2019, 22:00

Aż 75 proc. francuskich firm ocenia pozytywnie lub bardzo pozytywnie atrakcyjność inwestycyjną Polski — wynika z badania KPMG.

Negatywną lub bardzo negatywną opinię ma tylko 3 proc. przedsiębiorców znad Sekwany. Najbardziej chwalą kapitał ludzki: jakość kadry menedżerskiej (88 proc.), poziom edukacji (85 proc.), jakość specjalistów (83 proc.) i pracowników fizycznych (68 proc.). Skarżą się na rynek pracy — dostępność pracowników fizycznych (55 proc.) i specjalistów (32 proc.), a także otoczenie prawno-regulacyjne, w którym najbardziej doskwiera im poziom regulacji rynku (42 proc.) oraz brak przejrzystości i stabilności (67 proc.).

Mimo negatywnych zjawisk 30 proc. firm chce otworzyć nowe biuro lub oddział, 18 proc. — uruchomić nowy zakład produkcyjny, a 5 proc. — centrum B+R. 38 proc. nie planuje jednak otwarcia nowych obiektów.

— Działamy w bardzo regulowanej branży, nie wiemy, co się wydarzy za 2-3 lata — mówi Joanna Drewla, dyrektor generalna Servier Polska.

Mimo to farmaceutyczna firma inwestuje: doda kolejną linię produkcyjną w warszawskiej fabryce.

— Przez pięć lat zainwestowaliśmy ok. 1 mld zł w dostosowanie sklepów, a 160 mln zł w IT, cyfryzację i e-commerce. Jednak długofalowe prognozowanie jest utrudnione. Na tydzień przed 12 listopada okazało się, że będzie to dzień wolny od handlu, a podatek od sprzedaży detalicznej może nas kosztować 1,4 proc. obrotów — ostrzega Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska.

1092

Tyle firm z francuskim kapitałem działa w Polsce, zatrudniając ponad 200 tys. osób...

81

mld zł ...a tyle zainwestowały, co daje Francji 3. miejsce, po Niemczech i USA. W 2017 r. reinwestowały rekordowe 3,6 mld zł, czyli 48 proc. dochodu.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane