Franz Jurkowitsch widzi koniec posuchy

DI
opublikowano: 26-11-2009, 09:16

Szef Warimpeksu z większym optymizmem spogląda w przyszłość. W branży hotelarskiej spostrzega stabilizację, a to już jest pozytywna informacja.

Warimpex, firma działająca w branży hotelarskiej i deweloperskiej, opublikował dzisiaj wyniki. Po trzech kwartałach przychody wyniosły 62 mln EUR. To spadek o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. EBITDA jest już dodatnia i wynosi 2,5 mln EUR (mimo to mamy spadek o 90 proc.) Wynik netto to -98 mln EUR. Franz Jurkowitsch, szef spółki, spodziewa się lepszych czasów.

- Po dość długim okresie „posuchy“ zaobserwowaliśmy w trzecim kwartale 2009 roku stabilizację rynku hotelarskiego, który z zasady reaguje precyklicznie, stanowiąc tym samym bezpośrednią i pozytywną oznakę aktualnego ożywienia. Istnieje co prawda w tym zakresie zróżnicowanie regionalne, np. Praga i Bukareszt, gdzie sytuacja nadal jest trudna, ale na innych rynkach aktualne perspektywy są znacznie lepsze niż jeszcze na dzień 30 czerwca 2009. Wyraża się to z jednej strony w aktualnych liczbach trzeciego kwartału w formie wyraźnie dodatniego wyniku EBITDA wynoszącego 4,3 mln EUR, a z drugiej strony możliwe było wycofanie niektórych odpisów umorzeniowych z pierwszego półrocza, co pozwoliło uzyskać dodatni wynik netto okresu – opisuje w komentarzu do wyników.

Dodaje, że również rynek transakcji nieruchomościowych odczuwa wyraźne ożywienie. Dowodem ma być sprzedaż Hotelu andel’s w Krakowie - jak podkreśla - w trudnej sytuacji na dobrych warunkach.
Spółka pokazała też, jak wygląda obłożenie jej polskich hoteli.

„Obłożenie Hotelu InterContinental było nieco mniejsze, ale w pierwszych trzech kwartałach w dalszym ciągu dobre, osiągając 71 proc. (2008: 78 proc.). W Hotelu Sobieski obłożenie było także mniejsze niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego (I-IX/2009: 57 proc., I-IX/2008: 68 proc.). Obłożenie Hotelu Chopin spadło z 76 proc. do 65 proc, średnia cena pokoju została także obniżona. W Hotelu andel’s w Krakowie obłożenie lekko wzrosło (I-IX/2009: 69 proc., I-IX/2008: 67 proc.). Obłożenie pokoi w hotelu turystycznym Amber Baltic spadło do 44 proc. (I-IX/2008: 51 proc.). W związku z położeniem na wybrzeżu Morza Bałtyckiego obłożenie tego hotelu, w przeciwieństwie do hoteli miejskich, jest bardzo uzależnione od sezonu” – czytamy w raporcie.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane