French AXA launches its subsidiary in Poland

APA - Austria Presse Agentur
opublikowano: 18-01-2006, 21:44

Warsaw (Puls Biznesu) – AXA will offer car insurance in direct system at first. Competition is not worried.

Warsaw (Puls Biznesu) – AXA will offer car insurance in direct system at first. Competition is not worried.

AXA, Europe’s second largest insurance company, may finally succeed in entering the Polish market. After it failed in 1990ies when a 30 percent stake of PZU was put up for sale by the state, and recently it has not managed to acquire life insurer Nationwide (today: Aegon), AXA decided to modify its strategy.

“AXA has decided for a start-up company. It will appear as AXA’s subsidiary Avnassure. The latter will sell its products under AXA brand. The detailed deadline is our strategic decision which we do not want to reveal”, Slawomir Bilik which runs the project said.

Slawomir Bilik has recently be the head of AXA Assistance, a company offering assistance services for other insurers.

Market speculates it will be at the beginning of May. AXA Assistance, which works for other insurers, including PZU and Warta, will be named Interpartner Assistance to avoid allegations of conducting conflicting operations. Despite the new project, AXA has not given up acquisitions in Poland altogether.

“We are closely watching insurance markets and if an opportunity appears, we will for sure not let it go easily”, Slawomir Bilik assured.

At first, the Frenchmen will offer asset insurance.

“We will start with selling them in the direct system”, Slawomir Bilik said.

It is possible that the offer will be enlarged by further products, including life insurance. Rivals do not worry.

“AXA’s capital potential does not ensure the company a success in the Polish market although it may make it easier. Besides, winning the market with the direct system is much more limited than the traditional way with agents. I do not expect AXA to start price war as this would be a short-term solution”, Michal Gomowski from Generali insurance company said.

Michael Mueller, TU Allianz and Allianz Zycie deputy CEO agrees.

“The Polish market is already divided and the direct system limited. AXA will be rival to Link4 (offering direct services) and the leader PZU. The two companies should worry about their market shares. Without dumping prices it will be difficult for them to get a bigger part of the insurance cake”, TU Allianz deputy CEO commented.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: APA - Austria Presse Agentur

Polecane