Fundusz KGHM szuka kupca za granicą

Po czterech latach KGHM TFI chce sprzedać hotel w Świnoujściu. Klientów ma głównie niemieckich, więc na Zachodzie szuka nabywcy.

Urzędujący od marca Łukasz Chojnacki, prezes KGHM TFI, inwestycyjnego ramienia miedziowego koncernu KGHM, wziął się za pierwszą transakcję. Wczoraj ogłosił, że fundusz szuka inwestora dla Interferie Medical SPA, swojego czterogwiazdkowego hotelu w Świnoujściu. Zdaniem Janusza Mitulskiego, partnera w firmie doradczej Horwath HTL, transakcja może być interesująca.

Łukasz Chojnacki, prezes KGHM TFI (FOT. MW)
Łukasz Chojnacki, prezes KGHM TFI (FOT. MW)
None
None

Turystyka medyczna w Europie ma przed sobą świetną przyszłość, przede wszystkim ze względu na zmiany demograficzne — starzejące się społeczeństwo, jak też rosnącą modę na bycie aktywnym. Świnoujście, uzdrowisko leżące zaraz przy granicy z Niemcami, jest i w przyszłości będzie beneficjentem wzrostu przyjazdów turystów kuracyjnych do naszego kraju — dodaje Janusz Mitulski.

KGHM TFI ma już doradcę, Bank Zachodni WBK, a transakcję chce zamknąć do końca roku. Optymalny scenariusz przewiduje sprzedaż całego pakietu akcji (KGHM TFI ma w hotelu 67 proc., a Interferie 33 proc.), ale akcjonariusze są

otwarci również na inne rozwiązania. Prezes KGHM TFI jest dobrej myśli. — Klimat inwestycyjny jest w tym roku korzystny, a hotel ciekawy, zarówno pod względem lokalizacji, jak i pod względem osiąganych wyników. Świnoujście, jak i cały pas nadmorski, to atrakcyjne miejsce do inwestycji i dużo się w tym obszarze dzieje. Ponadto wysokie obłożenie hotelu przekłada się na rentowność, i obiektu, i spółki — twierdzi Łukasz Chojnacki. Średnia frekwencja w hotelu wyniosła w zeszłym roku 79 proc., a marża EBiTDA sięgnęła 40 proc. (w 2012 r. było to 35 proc.). Prezes podkreśla też dobre perspektywy rynku turystyki medycznej.

— Szacuje się, że w najbliższych latach może rosnąć nawet o kilkanaście procent rocznie — podaje Łukasz Chojnacki. Inwestycja w hotel w Świnoujściu kosztowała 115 mln zł, a KGHM TFI objął udziały w 2010 r. Po czterech latach chce zarobić. Uderzy z ofertą przede wszystkim do inwestorów zagranicznych.

— Wśród naszych klientów przeważają goście z Niemiec. Stąd też szukając inwestora, nastawiamy się głównie na podmioty, które mają doświadczenie w prowadzeniu takich usług w Europie i dla których Świnoujście byłoby naturalnym

uzupełnieniem dotychczasowej oferty. Poszukujemy zatem zarówno sieci hotelarskich, jak i funduszy inwestycyjnych, które inwestują w tę branżę — mówi Łukasz Chojnacki. Niewykluczone, że pieniądze pozyskane ze sprzedaży świnoujskiego hotelu KGHM TFI przeznaczy na kolejne przejęcia w segmencie uzdrowisk. Ma już w portfelu sześć lokalizacji: Polanicę-Zdrój, Duszniki-Zdrój, Kudowę-Zdrój, Połczyn-Zdrój, Cieplice i Świeradów-Czerniawa, funkcjonujące pod wspólną nazwą Polska Grupa Uzdrowisk. Uzdrowiska to też perspektywiczny segment, również ze względu na starzenie się społeczeństwa.

— Stale obserwujemy rynek, bo chcemy być czołowym graczem. Interesujące aktywa mogłyby uzupełnić nasz portfel uzdrowiskowy — zauważa Łukasz Chojnacki. Nowy prezes myśli też intensywnie nad projektami związanymi z nieruchomościami i rozgląda się za innowacyjnymi spółkami dla funduszu technologicznego, prowadzonego przez KGHM TFI. Ten drugi zainwestował na razie tylko w spółkę Nano Carbon, badającą i komercjalizującą grafen, czyli ultracienką formę węgla. KGHM TFI nie podaje wartości aktywów, którymi zarządza.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane