Fundusz MCI wierzy w sukces oferty ABC Data

Katarzyna Latek
opublikowano: 22-01-2010, 00:00

MCI jeszcze przez kilka lat po debiucie będzie największym akcjonariuszem ABC Data.

Z dystrybutora IT fundusz chce stworzyć lidera regionalnego

MCI jeszcze przez kilka lat po debiucie będzie największym akcjonariuszem ABC Data.

Prospekt największego polskiego dystrybutora IT w Polsce już leży w Komisji Nadzoru Finansowego. MCI, jego największy akcjonariusz, nawet po debiucie zamierza mieć duży wpływ na spółkę. Sprzeda tylko niewielką część swoich akcji.

— Zamierzamy nadal być największym akcjonariuszem ABC Data jeszcze co najmniej przez 2-3 lata — zapowiada Konrad Sitnik, senior partner funduszu MCI.EuroVentures FIZ oraz wiceprezes w MCI Management.

Fundusz sprzeda jednak część swojego pakietu w ofercie publicznej.

— Nasze akcje zwiększą wartość oferty i uatrakcyjnią ją — mówi partner w MCI.

W 2007 r. MCI Management zainwestował w ABC Data 55 mln zł z własnych funduszy, 45 mln zł wyniosła wartość obligacji zamiennych na akcje (kupił je fundusz Czechowicz Ventures — obecnie Immoventures — który partiami odsprzedawał je MCI). 77 mln zł wyniosło finansowanie typu mezzanine z BRE Banku.

— Aby wycenić, czy zarobiliśmy na tej transakcji, trzeba odnieść się do kwoty około 100 mln zł — mówi Konrad Sitnik.

Europejski wymiar

Fundusz zapewnia, że ABC Data oparła się kryzysowi. Choć w 2009 r. przychody nieco spadły, jej zysk był rekordowy.

— Wydatki na IT w Europie Środkowo-Wschodniej są ciągle 8-10 razy mniejsze od wydatków w Europie Zachodniej. Zakładamy, że najbliższy rok nie będzie gorszy od poprzedniego, a niska baza wydatków na IT powoduje, że może nastąpić także niewielka poprawa — uważa Konrad Sitnik.

Dzięki pieniądzom z emisji ABC Data chce mocniej zaistnieć w Europie Środkowo-Wschodniej.

— Widzimy miejsce na zbudowanie regionalnego lidera, także przez przejęcia. Widzimy także miejsce na budowę wskutek konsolidacji nowego gracza w wymiarze europejskim. Chcemy, aby ABC Data odegrała istotną rolę w tej konsolidacji jako lider regionu tzw. nowej Europy — zapowiada przedstawiciel MCI.

Analitycy wskazywali, że w tym roku debiut ABC Data może być utrudniony z powodu dużej konkurencji na parkiecie. MCI jednak się tego nie obawia.

— Jesteśmy przekonani, że w portfelach inwestorów znajdzie się miejsce dla naszej spółki. Chcemy starannie wybrać datę oferty, by nie kolidowała z dużymi prywatyzacjami — mówi Konrad Sitnik.

Podobna inwestycja

Jego zdaniem, na atrakcyjność ABC Data wpływa także to, że nie będzie to pierwsza spółka z branży na parkiecie. Inwestorzy będą mogli porównać ją z Actionem, AB czy Asbisem.

Sam fundusz zamierza szybko reinwestować pieniądze, które zarobi na sprzedaży swoich akcji.

— Plany akwizycyjne funduszu MCI.EuroVentures FIZ są w fazie przygotowania. Dzięki doświadczeniu zdobytemu dzięki inwestycji w ABC Datę rozważamy ponowną inwestycję w branżę dystrybucyjną — mówi Konrad Sitnik.

Zaważy cena

Piotr Grzybowski

analityk DI BRE Banku

Oferta ABC Daty będzie musiała stanąć w szranki z innymi. Podaż akcji z różnych sektorów w tym roku będzie duża, zwłaszcza ze strony skarbu państwa. Argument dotyczący dobrej rozpoznawalności sektora dystrybucji IT nie jest więc w tym przypadku przekonujący. Energetyka też jest dobrze rozpoznawalna, a mimo to losy ofert Tauronu czy PGE nie są przecież przesądzone. Powodzenie oferty ABC Daty (czy też jakiejkolwiek innej) na pewno więc zależy od ceny.

Gdyby nie brać pod uwagę sporej "konkurencji" na rynku IPO, to ten rok byłby dobrym czasem na debiut spółki z branży dystrybucji IT. Koniec 2009 r. był dla dużych spółek z tego sektora całkiem dobry.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane