Fundusze wydały łącznie 344 mln zł na reklamę

Katarzyna Ostrowska
25-10-1999, 00:00

Fundusze wydały łącznie 344 mln zł na reklamę

Do końca września fundusze emerytalne wydały na reklamę telewizyjną, radiową i prasową 344,2 mln zł. Tylko we wrześniu — ponad 48,6 mln zł.

Fundusze emerytalne prześcigają się w kolejnych wydatkach związanych z ich działalnością. Opłacenie sieci akwizycji kosztowało towarzystwa emerytalne zarządzające OFE około 1 mld zł. Wydatki związane z kampanią reklamową natomiast sięgnęły do końca września ponad 344,2 mln zł. We wrześniu tylko OFE zapłaciły na ten cel 48,6 mln zł, w tym najwięcej na reklamę telewizyjną — 34,5 mln zł.

Z badań OBOP wynika, że rekordzistą w wydawaniu pieniędzy na reklamę okazał się fundusz Polsat, który wydał ponad 52,4 mln zł. Kwota dotyczy głównie okresu do końca sierpnia, bowiem we wrześniu jego wydatki były niewielkie (3,4 tys. zł). W przypadku OFE Polsat wydatki na reklamę miały znikome przełożenie na zyskiwanie nowych klientów. Fundusz ma poniżej 100 tys. klientów, jest on jednak najczęściej rozpoznawalnym funduszem. Na drugim miejscu pod względem wydatków reklamowych uplasował się fundusz AIG (29,7 mln zł), po nim Zurich Solidarni OFE (23,5 mln zł) i OFE PZU Złota Jesień (21,1 mln zł).

Najmniej wydały OFE, które późno wchodziły na rynek emerytalny: Epoka (4 mln zł), Rodzina (4,3 mln zł) oraz Kredyt Banku (5,7 mln zł). Na reklamę w mediach najmniej wydały Pioneer OFE — 6 mln zł oraz OFE Nationale-Nederlanden — 9,7 mln zł. Pozostałe fundusze wyda z reguły od 11 do 20 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Fundusze wydały łącznie 344 mln zł na reklamę