Samsung wprowadza dziś do sprzedaży najnowszy model, Galaxy S4. Jego debiut będzie połączony z otwarciem salonu Samsunga w warszawskiej Arkadii. Wprowadzając kolejny model premium, Samsung chce skorzystać na coraz wyraźniejszym w Polsce zainteresowaniu topowymi, najdroższymi modelami.










- Galaxy S4 ma wyznaczać standardy dla przyszłych smartfonów. Poprzednia wersja smartfona Galaxy osiągnęła rekordowe wyniki – w ciągu 100 dni sprzedała się na świecie w liczbie 20 milionów egzemplarzy. Liczymy, że nowy Galaxy S4 osiągnie co najmniej porównywalny rezultat – mówi Maciej Filipkowski, wiceprezes Samsung Electronics Polska.
Galaxy S4 jest jeszcze bardziej spersonalizowany niż jego poprzednik, S3, automatycznie śledzi wzrok użytkownika i gdy ten nie patrzy chwilowo na ekran, zatrzymuje odtwarzany właśnie filmik. Nie trzeba już zdejmować rękawiczek, by z niego skorzystać - funkcja Air View pozwala spojrzeć na e-mail bez dotykania ekranu.
- Moim zdaniem, Samsung Galaxy S4 jest skazany na sukces. Ma kilka zalet – bardzo silna i lubiana marka smartfona, stworzona z powodzeniem przez poprzedni model. Bardzo dobre możliwości techniczne. Bardzo silne wsparcie komunikacyjne i dostępność produktu(czym nie mogą pochwalić się konkurencji, choćby wciąż nieobecny na rynku HTC ONE) – mówi Marcin Gruszka, rzecznik operatora sieci Play.
W pierwszej dziesiątce rankingów internetowych porównywa rek produktów są prawie same Samsungi, gdzieniegdzie pojawi się Sony, Nokia, czy HTC, iPhone jest zwykle w okolicy numeru 10. W ciągu roku Samsung zwiększył udziały w rynku smart fonów o 11 proc. , Nokia – straciła 5 proc., podaje MEC Poland, na podstawie danych za 2012 rok. Samsung jest leaderem rynku z 32-procentowymi udziałami w 2012 roku.
- W tej chwili ponad 50 procent wszystkich smartfonów kupowanych w kraju stanowią produkty Samsung – mówi Maciej Filipkowski.
Producenci sprzętu stosują marketingową sztuczkę – promują produkty premium, ale najlepiej sprzedają się telefony ze średniej półki, najlepiej w ofertach operatorów „za złotówkę”.
- Dominują modele z tzw. średniej i niższej półki. Jedynym wyjątkiem jest Samsung Galaxy S III, który osiąga bardzo wysokie rezultaty sprzedaży. Spodziewamy się, że Samsung S IV osiągnie co najmniej tak dobre rezultaty jak poprzednik, pomimo mocniejszej niż rok temu konkurencji (flagowe modele Sony Xperia Z oraz HTC One są zdecydowanie groźniejszymi konkurentami Samsunga, niż ubiegłoroczne modele Sony Xperia S oraz HTC One X).
Apple iPhone ma również w Polsce swoją wierną klientelę, ale popularność nie jest tak wysoka jak np. w Europie Zachodniej ze względu na cenę. Z reguły iPhone (jego najpopularniejszy w danym momencie model) znajduje się u nas w pierwszej dziesiątce sprzedaży – mówi Konrad Mróz z Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci T-Mobile.
W sieci Orange królowała w ubiegłym roku Nokia E52, stosunkowo prosty model z trudem załapujący się na definicję smartfona. Za nią była Nokia 500, ta już z dużym kolorowym wyświetlaczem.
- To ciekawy wynik, który pokazuje, że Polacy mają duży sentyment i zaufanie do tej marki – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik operatora sieci Orange. MEW
- Najlepiej sprzedają się niedrogie smartfony. Trzeba jednak pamiętać, że przy wyborze, ważnym jego elementem jest nie tylko konkretny model telefonu, ale jego dostępność w ofercie promocyjnej. Jest to proces ściśle ze sobą związany - klienci wybierają ofertę, która najbardziej im pasuje, a następnie dobierają telefon spośród dostępnych w danej promocji. W przypadku Samsunga Galaxy S4 to będzie wyższa półka cenowa smartfonów.
Bazując na doświadczeniach po wprowadzeniu jego „poprzednika”, czyli Samsunga Galaxy S3 można się spodziewać, że będzie on cieszył się popularnością wśród tych klientów ofert biznesowych oraz klientów indywidualnych korzystających z wyższych planów taryfowych, którzy korzystają z telefonów pracujących w systemie Android – mówi Arkadiusz Majewski z biura prasowego operatora sieci Plus.