Galicja może wziąć klientów PPD

Ma·gorzata Zgutka
opublikowano: 1999-12-08 00:00

Galicja może wziąć klientów PPD

Konsolidacja w marketingu bezpośrednim

TROCHĘ LICZB: W 1999 roku przychód Dialogu Galicji i Marketing House ze sprzedaży usług field marketing wyniósł 32 mln zł, a PPD Marketing Services 10 mln zł — tłumaczy Jerzy Motz, prezes Grupy Galicja. fot. Tomasz Zieliński

Grupa Galicja, świadcząca usługi z dziedziny marketingu bezpośredniego, rozbudowuje strukturę. Z międzynarodową firmą PPD Marketing Services, która wycofuje się z polskiego rynku, podpisała umowę o strategicznej współpracy. Grupa Galicja przejmie jej projekty i know-how. Wiele jednak zależy od zgody samych klientów PPD.

Na mocy zawartego niedawno porozumienia Grupa Galicja stała się na polskim rynku partnerem CMP International, marketingowej sieci działającej w Europie.

Know-how dużej sieci

— Będziemy mieli dostęp do ich doświadczenia i know-how. Prawdopodobnie przejmiemy również wszystkich klientów i projekty, które prowadziło w Polsce PPD Marketing Services — tłumaczy Jerzy Motz, prezes Grupy Galicja, składającej się z czterech firm — Dialog Galicja, Marketing House, Call Center Poland i Headlines.

Dodaje, że PPD obsługiwała w Polsce ośmiu dużych klientów. Jerzy Motz nie chce jednak ujawnić ich.

— Obecnie prezentujemy im naszą strukturę i ofertę. Sami zdecydują, czy zostaną z nami —twierdzi Jerzy Motz.

PPD Marketing Services miała dobrze rozwinięty marchendising. O to zostanie poszerzona działalność Marketing House i Dialog Galicja.

— Marchandising był jedynie dodatkiem. Teraz będziemy mogli klientom zaoferować go w pełni. Dialog Galicja zajmie się działalnością marketingową (promocje sprzedaży, eventy), a Marketing House sprzedażową (marchendising) — mówi Jerzy Motz.

Rynek rozdrobniony

Rynek usług marketingu bezpośredniego jest rozdrobniony. Niewiele jest firm, które zajmują się wszystkimi jego dziedzinami — mailingiem, eventami czy też telemarketingiem.

— Panuje rozdrobnienie. Jedna firma specjalizuje się w eventach, ale nie robi już mailingu czy też badań marketingowych. W tej chwili najszerszą ofertę usług proponuje Grupa Galicja — tłumaczy Michał Lehmann, dyrektor firmy specjalizującej się w usługach marketingu bezpośredniego BTL Direct.

Twierdzi, że przejęcie klientów PPD Marketing Services przez Grupę Galicja nie zmieni sytuacji na rynku.