Gap rozważa sprzedaż biznesu w Chinach

opublikowano: 09-03-2021, 08:21

Amerykańska sieć odzieżowa analizuje różne opcje przyszłości biznesu w Chinach, w tym jego sprzedaż, dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg.

Gap Inc. pracuje nad wyborem najlepszej opcji z Morgan Stanley. Według źródeł Bloomberga, zwrócił się do potencjalnych nabywców aby sprawdzić ich zainteresowanie. Informatorzy agencji podkreślają, że to wczesny etap analizy i spółka może nie decydować się na sprzedaż biznesu w Chinach. Weszła na ten rynek w 2010 roku. Oprócz sklepów sprzedaje tam odzież także przez Tmall, platformę internetową Alibaby.

Wyniki Gap w czwartym kwartale okazały się rozczarowaniem, bo spółka wciąż odczuwa skutki pandemii. Spółka poinformowała o rozpoczęciu oceny opcji strategicznych biznesu w Europie, w tym możliwość zamknięcia jej własnych sklepów w Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii i Włoszech już w drugim kwartale.

Bloomberg zwrócił uwagę, że dla Gap największym rynkiem pozostają USA. Przychody osiągane w Azji to tylko ok. 5 proc. całkowitych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś Bloomberg

Polecane