W rankingu "Pulsu Biznesu" znalazły się 184 firmy z Łódzkiego
Czy to w Polsce, czy na rynkach zagranicznych Gazele Biznesu 2010 stawiają na rozwój i przywiązywanie do siebie na dłużej partnerów biznesowych.
Regionalna gala Gazel Biznesu, która w czwartkowy wieczór odbyła się w łódzkim teatrze im. Jaracza, była okazją do spotkania przedsiębiorców z województwa łódzkiego, którzy zakwalifikowali się do publikowanego corocznie przez "Puls Biznesu" rankingu najbardziej dynamicznych małych i średnich firm. W zestawieniu "Gazele Biznesu 2010", opracowanym na zlecenie naszej redakcji przez wywiadownię gospodarczą Coface Poland, znalazło się o ponad 500 firm mniej niż w poprzedniej edycji. W regionie łódzkim nagrodzonych firm było o siedem mniej niż przed rokiem. To skutek spowolnienia gospodarczego, któremu jednak skutecznie się oparły 184 małe i średnie przedsiębiorstwa z Łodzi i okolic.
Najważniejsze zaufanie
Umiejętność szybkiego dostosowywania do zmieniających się warunków ekonomicznych, zapewnienia firmie płynności finansowej i lojalność w stosunku do klientów — to warunki osiągnięcia sukcesu najczęściej wymieniane przez tegorocznych laureatów.
— Działamy głównie na rynku lokalnym. Z inwestorami zlecającymi nam prace budowlane współpracujemy od wielu lat. Dzięki temu utrzymujemy stabilność. Rozpoczynając budowę nie patrzymy wyłącznie na zyski, bo nie zawsze pieniądz jest najważniejszy. Dla nas najważniejsze jest zaufanie inwestora. Jesteśmy tani i konkurencyjni, żeby spełniać te warunki zapewniamy sobie własne surowce — po to otworzyliśmy m.in. betoniarnię — mówi Krzysztof Musik, współwłaściciel firmy Kaza-Bud I z Tomaszowa Mazowieckiego.
Europa u stóp
Polska to niejedyny kraj, w którym polskie Gazele Biznesu działają z powodzeniem. Wiele łódzkich firm zajmuje znaczące pozycje na rynkach europejskich.
— Działamy w całej Polsce, ale naszymi klientami są też odbiorcy z zagranicy. Docieramy do nich dzięki pośrednikom, którzy się u nas zaopatrują. Nasze etykiety wysyłamy m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji i Niemiec — mówi Waldemar Kapszukiewicz, dyrektor zarządzający firmy Etykiety.pl Etigraf, produkującej etykiety, taśmy i opakowania.
2010 r. był dla firmy wyjątkowo dobry — zanotowała około 40-procentowy wzrost sprzedaży i aż czterokrotny wzrost zysków.
— Ubiegły rok to tylko preludium. W bieżącym zamierzamy rozwijać zestaw produktów. Chcemy wytwarzać całe pakiety, dzięki którym klienci będą mogli zapakować swoje produkty, odpowiednio je oznaczyć, zgromadzić w opakowaniach zbiorczych i wysłać — wyjaśnia Waldemar Kapszukiewicz.
Na rynku europejskim działa też firma Airstal, zajmującą się m.in. regeneracją kompresorów klimatyzacji samochodowej.
— W takich krajach jak: Anglia, Niemcy, Belgia, Hiszpania czy Francja jesteśmy już rozpoznawalną marką. Kryzys nie dotknął naszej firmy. Z zagranicy wciąż sprowadza się mnóstwo samochodów, które cały czas się psują. Złe wieści dla właścicieli aut są dobrymi wiadomościami dla nas. To, co się psuje, trafia do nas, więc systematycznie się rozwijamy — tłumaczy Tomasz Kiełek, przedstawiciel działu sprzedaży firmy Airstal.
W łódzkiej gali wzięło udział ponad dwustu reprezentantów nagrodzonych firm, a rozmowy o biznesie i nie tylko przeciągnęły się do nocy. Następne spotkanie z laureatami rankingu odbędzie się 22 lutego w Białymstoku.
Współpraca
W przygotowaniu gal wspierają nas:
- Partner strategiczny:
Kredyt Bank
- Partnerzy: Play dla Firm, Mercedes – Benz, Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej
- Sponsor: Outbox
Gazelowe liczby
8
Tyle razy polsko-angielska firma Panta, przedstawiciel na Polskę koncernów wytwarzających surowce do produkcji książek oraz artykułów biurowych i szkolnych, otrzymała tytuł Gazeli Biznesu.
7
O tyle w porównaniu z 2009 r. zmniejszyła się liczba firm nagrodzonych tytułem Gazela Biznesu 2010 w województwie łódzkim.
178
Tyle Gazel Biznesu z Łódzkiego osobiście odebrało wyróżnienia podczas czwartkowej gali.
40
Tyle spośród 184 firm z województwa łódzkiego zakwalifikowanych do rankingu "Gazele Biznesu 2010" może pochwalić się również certyfikatem Rzetelna Firma, przyznawanym przez Krajowy Rejestr Długów.
Promujemy szybkość rozwoju i uczciwość
Gazelą Biznesu 2010 jest firma, która:
- rozpoczęła działalność przed rokiem 2007 i prowadzi ją nieprzerwanie do dziś;
- w latach 2007-09 ani razu nie odnotowała straty;
- w roku 2007 osiągnęła wartość sprzedaży nie mniejszą niż 3 mln zł i nie większą niż 200 mln zł;
- w latach 2007-09 z roku na rok notowała przyrost sprzedaży;
- przynajmniej od roku 2007 publikuje wyniki finansowe w Monitorze Polskim B lub udostępniła informacje na ich temat firmie Coface Poland lub redakcji "Pulsu Biznesu";
O miejscu firmy w rankingu decyduje wyrażony w procentach przyrost obrotów osiągnięty w ciągu trzech kolejnych lat — im większy, tym wyższa pozycja na liście.
Dane finansowe firm zostały zweryfikowane przez specjalistów wywiadowi gospodarczej Coface Poland. Oni także opracowali na zlecenie redakcji "PB" ostateczną wersję rankingu.
Zapraszamy na następne gale, na których uhonorujemy Gazele Biznesu z poszczególnych regionów
22 lutego Białystok (woj. podlaskie)
23 lutego Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
24 lutego Gdańsk (woj. pomorskie)
1 marca Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
2 marca Poznań (woj. lubuskie i wielkopolskie)
3 marca Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
8 marca Wrocław (woj. dolnośląskie)
9 marca Sosnowiec (woj. opolskie i śląskie)
10 marca Kraków (woj. małopolskie, podkarpackie i świętokrzyskie)
15 marca Lublin (woj. lubelskie)
16 marca Warszawa (woj. mazowieckie)
Formularz rejestracyjny i szczegółowy harmonogram gal znajdują się na stronie www.gazele.pl




