GDDKiA: Nie ma potrzeby poprawiać autostrady A2

Polska Agencja Prasowa SA
16-03-2006, 16:04

Powołana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) komisja stwierdziła, że nie ma powodu, by rozbierać nawierzchnię na autostradzie A2 i wymieniać izolację na mostach - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej pełniący obowiązki szefa GDDKiA Zbigniew Kotlarek.

Powołana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) komisja stwierdziła, że nie ma powodu, by rozbierać nawierzchnię na autostradzie A2 i wymieniać izolację na mostach - poinformował na czwartkowej konferencji prasowej pełniący obowiązki szefa GDDKiA Zbigniew Kotlarek.

GDDKiA powołała tę komisję po publikacji w "Gazecie Wyborczej" 6 marca. Gazeta napisała, że Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego (WINB) w Łodzi po kontroli 2 próbek nakazał wycofanie papy, którą użyto do izolacji mostów. Według dziennika, efektem może być konieczność wymiany nawierzchni drogowej wraz z papą na 33 mostach na odcinku Emilia - Dębie.

"Dotychczas przeprowadzone ekspertyzy i konsultacje z najlepszymi fachowcami pozwalają przewidywać, że na autostradzie A2 nie stanie się nic złego i ta autostrada będzie służyła przez wiele lat" - powiedział Kotlarek.

Komisja GDDKiA uważa, że wyniki badań przyczepności do podłoża są dobre; zdaniem komisji jest to najważniejszy parametr świadczący o jakości materiału i o prawidłowości przyklejania papy do podłoża.

"Żeby uzyskać całkowitą pewność, GDDKiA zleciła szczegółową ekspertyzę dla wszystkich obiektów na autostradzie A2 (...) Tę ekspertyzę wykonuje już w tej chwili Instytut Badawczy Dróg i Mostów (...) W ciągu kilku tygodni będziemy mieli absolutną, stuprocentową pewność, że to, co się wydarzyło (wyniki kontroli WINB-PAP), nie powinno stanowić powodu do jakiegokolwiek niepokoju" - powiedział Kotlarek.

O tym, że wszystkie prace podczas budowy autostrady A2 zostały wykonane w 100 proc. prawidłowo, zapewniał 8 marca prezes Budimex Dromex Stefan Assanowicz na konferencji prasowej. Dotyczy to także papy użytej do budowy mostów na odcinku Emilia - Dąbie.

Assanowicz podkreślił na konferencji, że kontrola WINB dotyczyła tylko 2 mostów i to tylko na nich Inspektorat stwierdził użycie złej papy. Jego zdaniem nie jest powiedziane, że będzie potrzebna zmiana nawierzchni, bowiem spółka odwołała się od decyzji Inspektoratu, a komisja GDDKiA ma wyjaśnić sprawę.

Budimex Dromex jest wykonawcą dwóch odcinków autostrady A2: 16-kilometrowego odcinka łączącego Dąbie z Wartkowicami i 24 kilometrowego odcinka z Wartkowic do Emilii.

Koszty budowy tych dwóch odcinków wynoszą 102,1 mln euro, 85 proc. pochodzi ze środków unijnych. Budowa ma zakończyć się jeszcze w tym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / GDDKiA: Nie ma potrzeby poprawiać autostrady A2