GDDKiA szuka chętnych na dokończenie odcinka A1

opublikowano: 08-05-2019, 22:00

Po wyrzuceniu firmy Salini z budowy odcinka autostrady A1 drogowa dyrekcja wybierze nową bez przetargu.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w przyszłym tygodniu planuje rozpocząć rozmowy z firmami budowlanymi dotyczące dokończenia budowy autostrady A1 w okolicach Częstochowy. Niedawno wyrzuciła z placu budowy włoską firmę Salini, uznając, że opieszale realizowała kontrakt. Jej następców drogowa dyrekcja zamierza wyłonić w procedurze bezprzetargowej — w procedurze negocjacji bez ogłoszenia. W gronie potencjalnych wykonawców, z którymi będzie rozmawiać o dokończeniu budowy, są: Budimex, Berger Bau, Strabag, Pol-Aqua, Mirbud, Intercor oraz Bud-Pol i Budpol.

„Planujemy udostępnić plac budowy nowemu wykonawcy jak najszybciej, aby jeszcze w tym sezonie budowlanym zrealizował prace zabezpieczające. To pozwoli przed końcem roku udostępnić ciąg główny trasy. Tym samym umożliwimy kierowcom ominięcie Częstochowy i włączenie się do dalszego odcinka A1 w kierunku Katowic” — informuje GDDKiA w komunikacie.

Przed końcem sierpnia planuje udostępnić do ruchu blisko 37 km autostrady — od węzła Częstochowa-Blachownia do Pyrzowic. GDDKiA już po raz kolejny wyrzuciła firmę Salini z placu budowy. Kilka lat temu zerwała z nią kontrakt na budowę obwodnicy podwarszawskich Marek. Ten kontrakt był jednak znacznie bardziej zaawansowany niż inwestycja na A1. Mimo że następców włoskiego wykonawcy nie wyłoniono do dziś, obwodnica Marek jest przejezdna.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu