Generali zaatakuje czołówkę

Ubezpieczyciel ma przynosić coraz większe zyski i rosnąć — tak można streścić nową strategię.

Do 2017 r. Generali chce podwoić udział w rynku ubezpieczeniowym w Polsce, co oznacza wzrost do 8 proc. To pozwoli grupie awansować do ścisłej czołówki branży. Kluczem ma być szukanie nowych nisz oraz wykorzystanie przewag, jakie dają nowe technologie. — 4 proc. udziałów w rynku, które obecnie Generali ma w Polsce, jest zdecydowanie poniżej naszych ambicji — mówi Artur Olech, prezes Generali.

Zastrzega jednak, że wzrost nie będzie dla grupy celem numer jeden. Ważniejsza ma być rentowność biznesu. W ciągu pięciu najbliższych lat Generali chce znacząco poprawić wyniki.

— Nie chcemy dokładać do żadnej z naszych linii biznesowych, wliczając komunikacyjne OC — podkreśla Artur Olech. Dodatkowej masy przypisu Generali chce poszukać w niestandardowy sposób. Nie planuje agresywnie odbierać klientów innym ubezpieczycielom. Postawi na lepsze wykorzystanie tego, co ma na własnym podwórku. Dlatego grupa będzie starała się zintensyfikować sprzedaż kolejnych ubezpieczeń klientom, których ma już w bazie, także osobom odkładającym na emeryturę w Generali OFE.

Innym źródłem dodatkowej sprzedaży mają być nowe, niestandardowe kanały dystrybucji. Chodzi o sprzedawanie ubezpieczeń przez pośredników, którzy obecnie się tym nie zajmują. Ubezpieczyciel nie chce ujawnić szczegółów (mówi tylko, że pierwszej umowy spodziewa się w marcu), można się jednak domyślać, że w grę wchodzi wejście z polisami do operatorów telekomunikacyjnych, firm energetycznych czy też sieci sklepów. Choć branża od wielu lat stara się pozyskać partnerów z tych segmentów, na razie efekty tych wysiłków są mizerne. Ostatnim elementem układanki ma być zwiększenie sprzedaży w obszarach, w których Generali ma udziały poniżej średniej dla grupy. Chodzi np. o polisy assistance czy też ubezpieczenia dla małego biznesu. Artur Olech podkreśla, że grupa mocno postawi na

nowe technologie. Właśnie tu upatruje przewag konkurencyjnych. Firma wdraża nowy, internetowy system sprzedaży polis dla pośredników. Od marca udostępni im także aplikację sprzedażową na tablety, dzięki której ubezpieczenie będzie można sprzedać wszędzie. Po trzech kwartałach ubiegłego roku Generali zajmowało 11. pozycję na rynku życiowym (733 mln zł składek) oraz 8. na rynku majątkowym (816 mln zł). W pierwszej połowie 2012 r. grupa zarobiła ponad 60 mln zł netto. Wyniki za cały rok opublikuje w marcu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu