Geotrans skorygował strategię

Paulina Karpińska
  • Paulina Karpińska
opublikowano: 14-01-2021, 20:00

Zajmująca się zagospodarowaniem odpadów spółka aktualizuje strategię. Rezygnuje z emisji i wydłuża czas na realizację celów.

Na przełomie grudnia i stycznia 2019/2020 r. akcje Geotransu, spółki działającej w segmencie gospodarowania odpadami (m.in. osadami ściekowymi oraz ubocznymi produktami spalania), zaczęły cieszyć się bardzo dużym zainteresowaniem. Spółka w sierpniu 2020 r. przedstawiła nową strategię działania, zgodnie z którą planowała w I etapie inwestycje za ok. 30 mln zł, z czego 16 mln zł miało zostać sfinansowane z emisji 500 tys. akcji. Zarząd w grudniu zadecydował jednak o odstąpieniu od przeprowadzenia emisji.

„W ocenie zarządu spółki nie było możliwe przeprowadzenie oferty publicznej akcji serii C w sposób zapewniający osiągnięcie zamierzonych parametrów ekonomicznych emisji”- podano w komunikacie.

Z przedstawionej aktualizacji strategii wynika, że finansowanie I etapu inwestycji projektu zostanie oparte o własne pieniądze Geotransu, finansowanie dłużne, a także za z pomocą partnerów inwestycyjnych w ramach nowo powołanych spółek. W aktualizacji nie została określona szacowana wartość nakładów inwestycyjnych.

- Działamy w branży, która wiąże się z dużym ryzykiem. Zaktualizowaliśmy strategię, ale nie zmieniamy jej celu głównego. Obecnie podejmowane i planowane działania nie są oparte o pozyskanie środków z emisji akcji, a w oparciu o środki własne, w związku z czym odstąpiliśmy od podawania konkretnych danych liczbowych – mówi Przemysław Weremczuk, prezes Geotransu.

Zapewnia, że poprzednia strategia, w latach 2017-20, została zrealizowana z sukcesem. Spółka wygenerowała w okresie I-III kw. ubiegłego roku 353 mln zł przychodów ze sprzedaży, 15,9 mln zł EBITDA oraz 12,7 mln zysku netto. Dało jej to wzrost o odpowiednio 79 proc., 147 proc. oraz 158 proc. w ujęciu r/r.

Opublikowana w sierpniu 2020 r. strategia na lata 2020-24 była podzielona na dwa etapy i zakładała, że w wyniku realizacji pierwszego z nich spółka osiągnie do 2022 r. wynik EBITDA na poziomie co najmniej trzykrotnie wyższym niż w 2019 r., który wyniósł 9,1 mln. W jej aktualizacji spółka odstąpiła od prognozowania wyniku.

Wydłużono również czas realizacji strategii. W pierwszej wersji zakładany był okres 2020-24. Został zmieniony na lata 2021-26.

Geotrans zapowiedział również, że zamierza zaktualizować politykę dywidendową.

„Rekomendacja co do wypłaty dywidendy oraz jej ewentualna wysokość, a także co do wartości ewentualnego skupu akcji własnych będą uzależnione od relacji planowanych nakładów inwestycyjnych w kolejnych latach do wygenerowania nadwyżek środków finansowych w danym roku obrotowym oraz innych istotnych czynników warunkujących działalność półki i specyfikację branży, w której działa” – podano.

Spółka zamierza również uruchomić program motywacyjny.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane