Z końcem września pojawiła się informacja, że Santander Bank Polska zajmie połowę wieżowca The Bridge, który w stolicy buduje Ghelamco. Współpraca między spółkami ma ciąg dalszy. Belgijski deweloper poinformował właśnie, że Santander udzielił mu potężnego finansowania — przyznał kredyt budowlany w wysokości prawie 181 mln EUR na sfinansowanie lub refinansowanie kosztów budowy, kredyt na finansowanie VAT w kwocie nie przekraczającej 35 mln zł, a także kredyt inwestycyjny (udzielony pod warunkiem dokonania konwersji kredytu budowlanego) w wysokości około 185 mln EUR.
— Finansowanie pozwoli nam na terminowe dokończenie budowy The Bridge, ale również na utrzymanie najwyższego poziomu wykończenia i założonych rozwiązań. To będzie najbardziej zaawansowany technologicznie i zrównoważony pod względem ekologicznym projekt w historii naszej firmy — twierdzi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.
The Bridge ma być w całości zasilany czystą energią. Biurowiec zostanie wyposażony w system do monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi. Będzie także korzystał ze specjalnej aplikacji do analizy generowanego śladu węglowego na podstawie wagi wytworzonych przez najemców odpadów. Deweloper zastosował w budynku także technologię kanalizacji podciśnieniowej, która pozwala zminimalizować zużycie wody w toaletach nawet o 75 proc.
Biurowiec zaoferuje parking podziemny z punktami do ładowania samochodów elektrycznych. Rowerzyści będą mogli skorzystać z ponad 160 miejsc postojowych, w tym 33 dla jednośladów elektrycznych, a także z szatni z natryskami.
The Bridge już posiada certyfikaty proekologiczne SmartScore i WiredScore na najwyższym platynowym poziomie. Docelowo ma mieć również świadectwa WELL, BREEAM, Green Building Standard i Obiekt bez barier.
Zakończenie budowy The Bridge zaplanowano na I kw. 2025 r.