AMREST: Wstępne wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2018 roku

opublikowano: 2018-07-26 19:32

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Spis załącznikw:
Wstepne_wyniki_sprzedazy_Q2_2018.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)
Preliminary_sales_Q2_2018_EN.pdf  (RAPORT BIEŻĄCY)

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 43 / 2018
Data sporządzenia: 2018-07-26
Skrócona nazwa emitenta
AMREST
Temat
Wstępne wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2018 roku
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
AmRest Holdings SE („AmRest”) informuje, że wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest („Grupa”) wyniosły w drugim kwartale 2018 roku („Q2 2018”) 364 mln EUR i były o 23,6% wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 26,1%.
Na dynamikę sprzedaży Grupy w Q2 2018 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Pizza Hut Delivery we Francji przejętej 16 maja 2017 roku, sieci Pizza Hut w Niemczech przejętej w dniu 31 lipca 2017 roku, 22 restauracji KFC nabytych 2 października 2017 na rynku rosyjskim, 38 restauracji KFC przejętych we Francji w czwartym kwartale 2017 roku, spółki Restaurant Partner Polska Sp. z o.o. w której AmRest objął udziały 31 sierpnia 2017 roku oraz 16 restauracji Pizza Hut w Moskwie, których aktywa AmRest nabył 1 czerwca 2018 r. (łącznie 34 mln EUR przychodów w Q2 2018). Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q2 2018 wzrosły o 12,6%.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w Q2 2018 172 mln EUR, co stanowi wzrost o 17,8% w porównaniu do Q2 2017. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 17,7%.
Przychody dywizji rosyjskiej w Q2 2018 wyniosły 42 mln EUR i były o 19,7% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji w porównaniu do Q2 2017 wzrosła o 40,9%.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q2 2018 kształtowała się na poziomie 125 mln EUR i była o 35,3% wyższa, niż przed rokiem.
Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w Q2 2018 57 mln EUR i były o 11,0% wyższe, niż przed rokiem.
Przychody na rynku chińskim w Q2 2018 osiągnęły poziom 20 mln EUR i były o 16,5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku (wzrost o 17,3% w walucie lokalnej).
Przychody segmentu Unallocated w Q2 2018 wyniosły 4 mln EUR i były o 32,3% wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 30,6%.
Załączniki
Plik Opis
Wstępne wyniki sprzedaży Q2 2018.pdfWstępne wyniki sprzedaży Q2 2018.pdf Wstępne wyniki sprzedaży Q2 2018
Preliminary sales Q2 2018 EN.pdfPreliminary sales Q2 2018 EN.pdf Preliminary sales Q2 2018

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






RB 43/2018 Preliminary sales results Q2 2018;AmRest Holdings SE
(“AmRest”, the “Company”) informs that the preliminary sales generated
by the AmRest Group (“Group”) in Q2 2018 amounted to EUR 364m, which was
a 23.6% increase compared to the corresponding period of 2017. Group’s
sales in local currencies increased by 26.1%.;Growth of Group’s revenues
in Q2 2018 was additionally supported by consolidation of results of
Pizza Hut Delivery chain in France acquired on May 16th, 2017, Pizza Hut
chain in Germany taken over on July 31st, 2017, 22 KFC restaurants
acquired on October 2nd, 2017 in Russia, 38 KFC restaurants taken over
so far in France in Q4 2017, Restaurant Partner Polska Sp. z o.o.,
shares of which AmRest acquired on August 31st, 2017 and 16 Pizza Hut
restaurants in Moscow the assets of which the Company acquired on June
1st, 2018 (collectively EUR 34m sales in Q2 2018). Excluding sales of
listed businesses the revenues of the Group in Q2 2018 grew by
12.6%.;The sales results of Central Europe division amounted to EUR 172m
in Q2 2018 and were 17.8% higher compared to Q2 2017. Total sales
generated in this division in local currencies increased by 17.7%.;The
revenues of Russian division amounted to EUR 42m in Q2 2018 and were
19.7% higher compared to the corresponding period of 2017. In local
currency sales grew by 40.9%.;The revenues of Western Europe division in
Q2 2018 amounted to EUR 125m, which was higher by 35.3% compared to Q2
2017.;Sales of the Spanish market, reported within the segment of
Western Europe, amounted to EUR 57m in Q2 2018, which was 11.0% higher
than year ago.;In China revenues amounted to EUR 20m in Q2 2018, which
was a 16.5% increase over the year. In local currency it represented a
growth of 17.3%.;Revenues reported under Unallocated segment equaled EUR
4m and were 32.3% higher than year ago (30.6% increase in local
currency).;Legal act: Art. 17 Sec. 1 of Regulation (EU) No 596/2014 of
The European Parliament and of The Council of 16 April 2014 on market
abuse (Market Abuse Regulation) and repealing Directive 2003/6/EC of the
European Parliament and of the Council and Commission Directives
2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2018-07-26 Oksana Staniszewska Pełnomocnik Rady Dyrektorów
2018-07-26 Olgierd Danielewicz Pełnomocnik Rady Dyrektorów