Do 175-tysięcznej rzeszy pracowników WPP, największego na świecie holdingu komunikacji marketingowej, w kwietniu dołączy 200-osobowa załoga Cognifide. Większościowy pakiet firmy IT kupiły od brytyjskich udziałowców spółki zależne WPP — Digital i Wunderman. Cognifide założyło w 2005 r. dwóch Brytyjczyków. Spółka zatrudnia deweloperów w Poznaniu, ma biura w Londynie i, od niedawna, w Kopenhadze. Zajmuje się tworzeniem portali i stron www, jej klientami są m.in. Shell, Skype, GSK, The Telegraph, Direct Line Group, The Royal Bank of Scotland i Virgin Media.
— Mamy unikatową wiedzę, a na brytyjskim rynku jesteśmy numerem jeden wśród firm oferujących ten rodzaj usług. Transakcja da nam dostęp do większej liczby globalnych klientów — uważa Marcin Stańczyk, dyrektor zarządzający Cognifide Polska.
— Cognifide jest niezrównanym ekspertem w uświadamianiu klientom korzyści płynących ze stosowania technologii cyfrowej w różnych kanałach komunikacji. Poprzez budowanie nowych możliwości technologicznych znacząco wspomaga rozwój wielu przedsiębiorstw. Jako kluczowy partner Adobe i Sitecore, Cognifide stało się bardzo ważną, strategiczną częścią WPP — chwali Mark Read, dyrektor zarządzający WPP Digital.
Cognifide nie wstrzymuje realizacji planów rozwoju w związku ze zmianami właścicielskimi. Liczy, że wzrost może być jeszcze szybszy.
— Do końca roku urośniemy w Polsce do 220 osób. Dlatego zamierzamy otworzyć w Poznaniu drugie biuro. Szukamy też lokalizacji poza Poznaniem, mamy już listę miast i powinniśmy ruszyć w nowym miejscu na początku przyszłego roku — zapowiada Marcin Stańczyk.
Przez ostatnie dwa lata zatrudnienie w poznańskim biurze zwiększyło się trzykrotnie. Firma współpracuje z poznańskimi uczelniami wyższymi, organizuje staże, praktyki, warsztaty i wykłady dla studentów. WPP, z 11 mld GBP przychodów i 3 tys. biur w 110 krajach, jest notowane w Londynie i Nowym Jorku.