Gigant połyka polskie mózgi IT

opublikowano: 31-03-2014, 00:00

Potentat reklamowy WPP kupił pakiet Cognifide, twórcy stron www z centrum produkcji w Poznaniu.

Do 175-tysięcznej rzeszy pracowników WPP, największego na świecie holdingu komunikacji marketingowej, w kwietniu dołączy 200-osobowa załoga Cognifide. Większościowy pakiet firmy IT kupiły od brytyjskich udziałowców spółki zależne WPP — Digital i Wunderman. Cognifide założyło w 2005 r. dwóch Brytyjczyków. Spółka zatrudnia deweloperów w Poznaniu, ma biura w Londynie i, od niedawna, w Kopenhadze. Zajmuje się tworzeniem portali i stron www, jej klientami są m.in. Shell, Skype, GSK, The Telegraph, Direct Line Group, The Royal Bank of Scotland i Virgin Media.

— Mamy unikatową wiedzę, a na brytyjskim rynku jesteśmy numerem jeden wśród firm oferujących ten rodzaj usług. Transakcja da nam dostęp do większej liczby globalnych klientów — uważa Marcin Stańczyk, dyrektor zarządzający Cognifide Polska.

— Cognifide jest niezrównanym ekspertem w uświadamianiu klientom korzyści płynących ze stosowania technologii cyfrowej w różnych kanałach komunikacji. Poprzez budowanie nowych możliwości technologicznych znacząco wspomaga rozwój wielu przedsiębiorstw. Jako kluczowy partner Adobe i Sitecore, Cognifide stało się bardzo ważną, strategiczną częścią WPP — chwali Mark Read, dyrektor zarządzający WPP Digital.

Cognifide nie wstrzymuje realizacji planów rozwoju w związku ze zmianami właścicielskimi. Liczy, że wzrost może być jeszcze szybszy.

— Do końca roku urośniemy w Polsce do 220 osób. Dlatego zamierzamy otworzyć w Poznaniu drugie biuro. Szukamy też lokalizacji poza Poznaniem, mamy już listę miast i powinniśmy ruszyć w nowym miejscu na początku przyszłego roku — zapowiada Marcin Stańczyk.

Przez ostatnie dwa lata zatrudnienie w poznańskim biurze zwiększyło się trzykrotnie. Firma współpracuje z poznańskimi uczelniami wyższymi, organizuje staże, praktyki, warsztaty i wykłady dla studentów. WPP, z 11 mld GBP przychodów i 3 tys. biur w 110 krajach, jest notowane w Londynie i Nowym Jorku.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane