Gigant pomnoży etaty

Małgorzata Grzegorczyk
11-12-2010, 18:52

Nokia Siemens myśli o nowym centrum usług. Jeśli ośrodek powstanie w naszym kraju, to liczba polskich pracowników wzrośnie nawet trzykrotnie.

Kolejny światowy potentat stawia na Polskę.

— Rozważamy otwarcie w Polsce centrum, tzw. Global Service Delivery Center, z którego świadczone byłyby usługi na Europę. Jeśli zapadnie pozytywna decyzja, zatrudnienie w Polsce, które dziś wynosi 2 tys., w ciągu 12-20 miesięcy wzrośnie dwu- lub nawet trzykrotnie — mówi Stephen Cullen z działu usług w Nokia Siemens Networks (NTS) w Europie.

Decyzja ma zapaść w pierwszym kwartale przyszłego roku. Polska jest jedynym krajem branym przez NTS pod uwagę. Podobne centra firma ma w Indiach, Portugalii czy Brazylii.

— Nie jesteśmy jeszcze na poziomie wyboru miasta w Polsce, bo nie ma decyzji o inwestycji. Wiele zależy od rozmów z naszymi klientami — twierdzi Stephen Cullen.

Teraz telekomunikacja...
NTS chce oferować usługi przede wszystkim operatorom.

— Polski rynek usług telekomunikacyjnych jest już bardzo zbliżony do zachodnich. to rynek dojrzały. Tu też operatorzy muszą się bardziej skupić na zaspokajaniu potrzeb i wymagań klientów i zaoferować im najnowsze produkty, a procesy technologiczne zostawić specjalistom — przekonuje Rafał Walczak, szef działu usług NTS w Polsce.

Przewiduje on, że firmy telekomunikacyjne będą wydzielać część usług, np. zarządzanie siecią. Dla NTS oznacza to przejmowanie ich specjalistów. W ostatnich latach firma przejęła już 13,3 tys. pracowników firm operatorskich na całym świecie. NTS ma 265 umów z operatorami mobilnymi i stałymi i obsługuje 380 mln klientów.

...potem media
Polskie centrum ma pracować również dla klientów z Europy. Niewykluczone, że NTS przeniesie do niego część usług oferowanych dziś z takiego samego ośrodka w Indiach. Firma nie chce się ograniczać tylko do rynku telekomunikacyjnego.

— W innych branżach, np. w energetyce, będą potrzebne podobne usługi do tych, które dziś oferujemy w telekomunikacji. Interesuje nas też sektor mediów, np. gaz, elektryczność czy woda — dodaje Rafał Walczak.

NTS ma w Warszawie centralę, dział sprzedaży i serwisu (także globalne centrum serwisowe). Zatrudnia w nich 500 osób. Dodatkowo 1500 inżynierów pracuje we wrocławskim centrum rozwojowym. Firma przejmuje właśnie Motorolę, która w Krakowie zatrudnia 200 inżynierów. W całej Europie NTS ma 6,5 tys. pracowników.

Nic dziwnego
Jacek Levernes, prezes Zrzeszenia Liderów Usług Biznesowych w Polsce

Nie dziwią mnie plany firmy Nokia Siemens Networks. Polska powoli staje się lub już jest liderem w Europie pod względem liczby centrów usług nowoczesnych. Jeszcze kilka lat temu wydawało się to nieprawdopodobne. 6-8 lat temu w tym sektorze pracowało kilka tysięcy osób, dziś jest to 50 tys. Postaramy się, by centra usług zakotwiczyły się w Polsce. Prawdopodobnie proste procesy transakcyjne będą trafiać na Wschód, ale zaawansowane usługi będą lokalizowane głównie u nas.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Gigant pomnoży etaty