"Stale kontynuujemy poszukiwania nowych marek, które będą nam pasowały do portfela" - powiedział prezes spółki Paweł Kapłon podczas konferencji prasowej.
Kapłon dodał, że celem będzie przeobrażenie Gino Rossi w nowocześnie i efektywnie zarządzaną grupę modową, której największym aktywem będą silne marki. Obecnie grupa zarządza markami: Gino Rossi, Geox, G&R, Vanita, Simple oraz Zosimo Martinelli, przy czym Simple pozostaje - jak podkreśla spółka - niekwestionowanym liderem na rynku luksusowej odzieży, podczas gdy Gino Rossi potrzebuje odświeżenia wizerunku.
"Największym naszym problemem jest marka Gino Rossi. Wierzymy w tę markę, jesteśmy przekonani, że ma duży potencjał i chcemy do jego odświeżenia podejść w sposób komplementarny" - powiedział wiceprezes Tomasz Gryglewski
Spółka upatruje także potencjału wzrostowego w Cosimo Martinelli i Geox, podczas gdy marka Vanita zniknie z rynku obuwniczego. Zarząd podkreślił, że wycofuje się z tej inwestycji ze względu na silną konkurencję oraz łatwe bariery wejścia na rynek, który leży poza obszarem strategicznym spółki.
Drugą obecnie rozwijaną marką będzie męska marka odzieżowa Cosimo Martinelli, która została wykreowana przy minimalnych kosztach. Obecnie działa jeden salon tej marki, a w przyszłym roku prawdopodobnie zostanie otwarty kolejny. Jednak prezes Gino Rossi podkreślił, że spółka nie będzie otwierać salonów tej marki za wszelką cenę. "Zależy nam na prestiżowych lokalizacjach. Nie interesują nas mniejsze miasta. Interesują nas tylko najlepsze lokalizacje w największych miastach" - dodał Kapłon.
Nowy zarząd Gino Rossi zapowiedział, że będzie dążył do poprawy efektywności działania grupy poprzez nowoczesny system zarządzania, a także racjonalizację kosztów we wszystkich obszarach działania grupy, w tym zamykania nierentownych lokalizacji.
"Zamkniemy nieefektywne lokalizacje" - powiedział Kapłon. Dodał, że spółka nie będzie jednak zamykać kolejnych lokalizacji za wszelka cenę.
Gino Rossi miało 2,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2008 roku wobec 2,01 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 4,19 mln zł wobec 3,79 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody wyniosły 53,00 mln zł wobec 50,65 mln zł rok wcześniej.
Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa miała 4,20 mln zł zysku wobec 4,56
mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 146,27 mln zł wobec 128,62
mln zł. (ISB)