Gino Rossi bliżej górnych widełek

Sebastian Gawłowski
12-06-2006, 00:00

Gino Rossi, zmierzająca na giełdę spółka obuwnicza, ustalił cenę emisyjną akcji na 12 zł. Widełki wyznaczono w przedziale od 10 do 13 zł. Spółka chce sprzedać w ofercie publicznej 3 mln akcji nowej emisji. Jak wskazywał wcześniej „PB”, cena uwzględnia inwestycję w poprawę wyników Gino Rossi, który w tym roku ma zarobić 6,5 mln zł.

Dzięki wzrostowi liczby salonów i korzystnym dla marż zmianom struktury sprzedaży te prognozy są realne, o ile pod kontrolą pozostaną koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Jednak nawet dolna granica przedziału cenowego oznaczała relację ceny do prognozowanego zysku na poziomie 20. Wprawdzie w CCC, do którego na pewno porównywany będzie debiutant, wskaźnik P/E sięga 25, ale ta spółka rozwija się szybciej, a jej rentowność netto w tym roku zbliży się do 15 proc., przy niespełna 6 proc. w Gino Rossi.

Spółka kusi inwestorów planami wzrostu o 15-20 proc. rocznie i skokiem rentowności do 12 proc. To trudne zadanie, a jego wykonanie w dużym stopniu zależy od stylistów spółki. Marka Gino Rossi to największy atut debiutanta, który w przyszłości może skusić potentatów branży do przejęcia firmy wchodzącej na GPW.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Gino Rossi bliżej górnych widełek