Gino Rossi, słupski producent obuwia, zamierza złożyć prospekt emisyjny do KPWiG do końca marca 2006 roku, by zadebiutować na warszawskiej giełdzie w pierwszej połowie maja - poinformował PAP prezes Maciej Fedorowicz.
Prezes nie podał planowanej wielkości emisji. Powiedział, że kwotę, jaką Gino Rossi chce pozyskać z giełdy, spółka poda w końcu marca.
Gino Rossi planował zadebiutować na warszawskim parkiecie już w 2004 i 2005 roku. Spółka informowała wówczas, że chciałaby pozyskać z giełdy 25-50 mln zł.
Środki z giełdy mają być przeznaczone na rozwój sieci sprzedaży. Spółka posiada 70 salonów w Polsce (w tym 29 franchisingowych) oraz 14 za granicą (w Niemczech, Czechach, Rosji, na Litwie i w Kanadzie).
"Pieniądze na rozwój sieci handlowej będą pochodzić zarówno z giełdy, jak i z własnych środków finansowych. Środki własne nie są wystarczające, aby zapewnić dynamiczny rozwój sieci sklepów" - ocenił Fedorowicz.
"W 2006 roku planuje się otworzyć 14 nowych sklepów firmowych. Planowane też są otwarcia kilku sklepów za granicą, między innymi w Pradze, Stuttgarcie, Frankfurcie, Rydze i Kłajpedzie" - dodał. Dwie trzecie produkcji powstaje w Polsce, reszta we Włoszech.
Według wstępnych szacunków spółka miała w 2005 r. 2,4 mln zł zysku netto i 82,35 mln zł przychodów ze sprzedaży.