GITD podpisała z konsorcjum Kapsch umowę za 204 mln zł netto

GSU
opublikowano: 09-04-2019, 12:34

Główny Inspektorat Transportu Drogowego podpisał z konsorcjum Kapsch Telematic Services i BIT umowę o wartości 204 mln zł netto na świadczenie usługi utrzymania infrastruktury przydrożnej Krajowego Systemu Poboru Opłat (KSPO).

GITD w sierpniu ogłosiła przetarg utrzymanie  infrastruktury przydrożnej. Nowy wykonawca miał przejąć świadczenie usługi od 3 listopada 2018 r., w związku z kończącą się umową z Kapsch na utrzymanie KSPO. Przetarg udało się rozstrzygnąć jednak dopiero pod koniec lutego. Postępowanie było prowadzone według procedury otwartej. Złożono w nim tylko jedna ofertę. W międzyczasie GITD, aby zachować ciągłość świadczenia usługi udzieliła zamówienia z wolnej ręki spółce BIT.

GITD pod koniec sierpnia podpisała z Instytutem Łączności wartą 441,7 mln zł netto umowę na świadczenie usługi przejęcia i eksploatacji Elektronicznego Systemu Poboru Opłat. Na początku października, czyli miesiąc przed terminem przejęcia usług, IŁ odstąpił częściowo od umowy podpisanej z GITD, który musiała następnie sam szukać podwykonawców na część prac i podpisać z wykonawcami umowy w trybie negocjacji bez ogłoszenia. 

Wartość umowy z IŁ po odstąpieniu zmniejszyła się do 359,1 mln zł netto. IŁ w ramach swojej części umowy  prace o wartości około 281,4 mln zł netto zlecił Kapsch Telematic Services. Prace o wartości 3,5 mln zł netto firmie Contact Center, a zamówienia za 30,8 mln zł Integrated Solutions, czyli spółce z grupy Orange. 

W ubiegłym tygodniu TVN24 informował, że alarmujący raport Najwyższej Izby Kontroli o tym, jak przygotowywano reformę systemu ViaToll, który przynosił miliardowe wpływy do budżetu, został utajniony. Portal podał, że utajnienie to efekt zabiegów Głównego Inspektora Transportu Drogowego, który odpowiadał za reformę i wykonawcy, czyli Instytutu Łączności. 

Czytaj także:

E-myto: ani taniej, ani polskie

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane