GMAC Bank przymierza się do skoku

CU
opublikowano: 10-04-2008, 00:00

Autobank z grupy General Motors szykuje ofensywę. W tym roku zamierza wyprzedzić co najmniej jednego rywala w rankingu.

Autobank z grupy General Motors szykuje ofensywę. W tym roku zamierza wyprzedzić co najmniej jednego rywala w rankingu.

GMAC Bank Polska z roku na rok poprawia wyniki, ale wciąż zajmuje ostatnią, siódmą lokatę wśród działających na polskim rynku autobanków. W tym roku planuje jednak ekspansję i zamierza przeskoczyć o jedno lub dwa miejsca w rankingu. Bank, który w 2007 r. podpisał umowy kredytowe wartości 143,3 mln zł (18-procentowy wzrost wobec 2006 r.), zakłada na koniec tego roku zwiększenie akcji kredytowej o 40 proc., a tym samym wyprzedzenie zajmującego szóstą pozycję Renault Credit, a być może też plasującego się na piątej DaimlerChrysler Bank Polska.

— W styczniu odnotowaliśmy 40-procentowy wzrost akcji kredytowej w porównaniu ze styczniem 2007 r. Był to dla nas rekordowy styczeń od 9 lat. W lutym wzrost sięgnął 80 proc. W sumie w tych dwóch miesiącach pożyczyliśmy 65 mln zł, czyli 45 proc. wolumenu z ubiegłego roku. Podobny wzrost odnotowaliśmy w liczbie umów. Zamierzamy utrzymać przynajmniej 40-procentową dynamikę wzrostu i zakończyć rok wynikiem ponad 200 mln zł — zapowiada Hubert Skotkowski, członek zarządu GMAC Bank Polska.

Do dynamiki wyników GMAC przyczyniają się trzy czynniki: wzrost całego rynku motoryzacyjnego, znaczny wzrost notowany przez koncern General Motors oraz bardzo agresywna kampania kredytowa marek Opel i Chevrolet prowadzona we współpracy z General Motors.

— Szczególnie dynamicznie rośnie liczba kredytów na samochody marki Chevrolet. Około jedna trzecia klientów GMAC Bank Polska w styczniu i lutym to klienci zainteresowani właśnie tymi autami — mówi Hubert Skotkowski.

Firma zamierza przyciągnąć klientów także kompleksową ofertą — finalizuje umowę o współpracy w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych z firmą Allianz.

— Jako pierwszy autobank zamierzamy zaoferować kredytowanie ubezpieczenia komunikacyjnego OC z gwarancją, że składka nie zmieni się przez kolejne lata kredytowania. To nowość na polskim rynku. Do tej pory 15 klientów na 100 biorących kredyt w GMAC Bank Polska decydowało się na ubezpieczenie wieloletnie. Szacujemy, że dzięki umowie z Allianzem ta liczba wzrośnie co najmniej do 30 — podkreśla Hubert Skotkowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: CU

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu