Goldman Sachs szuka "muppetów" w mailach

KŁ, CNBC.COM
22-03-2012, 10:08

Goldman Sachs zaczął skanować pocztę firmową w poszukiwaniu słowa “muppet” i innych dowodów, że pracownicy określali klientów w obraźliwy sposób, poinformował prezes Lloyd Blankfein.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Kontrola firmowej poczty to pokłosie wyznania jednego z byłych dyrektorów Goldman Sachs, który odejście z firmy przypieczętował artykułem w dzienniku „The New York Times”, gdzie napisał, że środowisko w banku stało się “tak toksyczne i destrukcyjne jak nigdy wcześniej”, a wielu dyrektorów nazywa klientów "muppetami”.

Wyznania Grega Smitha, wywołały burzę w mediach, a akcje banku tuż po publikacji straciły 3,4 proc. zmniejszając kapitalizację rynkową banku w jeden dzień o 2,2 mld USD.

Choć określenie “muppet” w Stanach Zjednoczonych nie budzi większych kontrowersji i przywodzi na myśl raczej sympatyczne postaci z popularnego programu, to w Wielkiej Brytanii w języku potocznym jest ono równoznaczne z nazwaniem kogoś głupim.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, CNBC.COM

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Goldman Sachs szuka "muppetów" w mailach