Gonito myśli o Niemczech

MAG
opublikowano: 13-01-2019, 22:00

Firma, której klienci sprzedali na Amazonie towary za 102 mln zł, poza polskimi klientami zaczyna obsługiwać spółki zza Odry.

Kasjerki boją się, że zastąpią je automatyczne kasy, ale za to w e-commerce powstają nowe specjalizacje. Taką niszę znalazł prawie trzy lata temu Damian Wiszowaty.

Damian Wiszowaty, współwłaściciel Gonito, uważa, że jego
spółka jako pierwsza w Polsce zaoferowała usługi dla sprzedawców na Amazonie, a
po niej powstały kolejne tego typu firmy.
Zobacz więcej

Znalazł niszę

Damian Wiszowaty, współwłaściciel Gonito, uważa, że jego spółka jako pierwsza w Polsce zaoferowała usługi dla sprzedawców na Amazonie, a po niej powstały kolejne tego typu firmy. Fot. Joanna Nowicka

— Założyliśmy Gonito — spółkę, która zajmuje się kompleksową implementacją i organizacją sprzedaży na platformie Amazon. Pomagamy w rejestracji, rozpoczęciusprzedaży, obsłudze sprzedażowej, administracyjnej, prawnej, strukturyzacji logistyki, pozycjonowaniu, reklamie i ochronie własności. Pracujemy 365 dni w roku, ponieważ Amazon to nieprzewidywalny rynek wymagający ciągłego nadzoru — mówi Damian Wiszowaty.

Gonito, które zatrudnia siedem osób, od pierwszego pełnego roku działalności jest rentowne, a dziś ma ponad 40 partnerów.

— W 2018 r. „wykręcili” na platformie 102 mln zł sprzedaży. W 2017 r., gdy obsługiwaliśmy raptem kilkanaście firm na Amazonie, zakończyły rok z 38 mln zł sprzedaży. Wyniki firm to ich zasługa, my jesteśmy tylko „dopalaczem” — usprawniamy procesy — mówi współwłaściciel Gonito.

Nie ujawnia nazw partnerów, by chronić ich przed konkurencją. Choć część procesów można ujednolicić, to każda firma jest osobnym przypadkiem. Np. obsługiwany przez Gonito dystrybutor mebli z powodu gabarytów produktowych wprowadził własny transport i na platformie sprzedaje miesięcznie za 1 mln zł. Spółka wytwarzająca akcesoria do gier, która sprzedaje w Europie i Ameryce, korzysta z sieci kurierskich, a dystrybutor zabawek — wyłącznie z logistyki Amazona.

Firmy płacą Gonito za obsługę miesięczny abonament, a jeśli obroty przekroczą ustalony poziom — prowizję. Klienci spółki z Gdyni sprzedają do: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii, a także do USA, Meksyku i Kanady i zaczynają — do Japonii.

— Większość naszych partnerów to polskie firmy i wśród nich wciąż jest duży potencjał: na Amazonie zarejestrowanych jest kilkanaście tysięcy polskich działalności gospodarczych, w tym kilka tysięcy profesjonalnych sprzedawców. Zaczynamy też zdobywać pierwszych klientów w Niemczech — mówi Damian Wiszowaty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu