Goodman buduje dla Muszkieterów

opublikowano: 14-03-2014, 00:00

Sieć handlowa odda deweloperowi stare magazyny za nowe. Dodatkowo zostanie najemcą na dekadę.

Magazynowy deweloper Goodman wybuduje dla Grupy Muszkieterów centrum logistyczne o powierzchni 74 tys. mkw. oraz niewielki biurowiec w Poznaniu. Budowa ma ruszyć jeszcze w marcu tego roku.

Magazyn, w którym znajdą się m.in. mroźnie i chłodnie, będzie gotowy w styczniu 2015 r., a biurowiec — dwa miesiące później. Umowa najmu ma obowiązywać przez 10 lat. Deweloper w rozliczeniu przejmie budynki magazynowe i biurowe w Poznaniu o łącznej powierzchni 45,5 tys. mkw., które są dla Muszkieterów niewygodne: z dala od głównych węzłów komunikacyjnych i przestarzałe.

Grupa Muszkieterów zrzesza 240 przedsiębiorców zarządzających 202 supermarketami spożywczymi Intermarché oraz 93 supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Ma jeszcze jedno centrum logistyczne — w Mysłowicach.

Sieci handlowe są motorem napędzającym rynek magazynowy w Polsce. Rekordem najmu jeszcze długo pozostają trzy magazyny po około 100 tys. mkw. każdy, które dla Amazona budują Panattoni i właśnie Goodman. Panattoni zbiera z rynku gros największych umów. W Strykowie wybudował magazyn o powierzchni 50 tys. mkw., dla Castoramy, i o powierzchni 56 tys. mkw. — dla Leroy Merlin.

Wcześniej dla odzieżowego H&M — 56 tys. mkw. w Gądkach k. Poznania, a dla Tesco — 56,7 tys. mkw. w Gliwicach.

— Transakcja wynajmu powierzchni przez Muszkieterów jest dotychczas największą na polskim rynku, nie licząc trzech magazynów dla Amazona. Kombinacja wypłacalnego najemcy, bardzo dobrej lokalizacji i długiej umowy najmu daje najlepszy produkt inwestycyjny na rynku magazynowym. To widać po rosnącym zainteresowaniu funduszy kupowaniem magazynów w Polsce — mówi Tomasz Kasperowicz z agencji Colliers, która pośredniczyła w transakcji. W zeszłym roku w Polsce kupiono magazyny i centra logistyczne o wartości około 440 mln EUR.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane