Google kupuje firmę Fitbit za 2,1 mld USD w gotówce, co jest drugim tak dużym przejęciem firmy z Mountain View w tym roku. Wcześniej wyłożyła 2,6 mld USD na zakup spółki Looker, dostawcy oprogramowania wykorzystywanego w chmurze.

Transakcja pomoże wzmocnić pozycję Google na rynku producentów sprzętu. Koncern pokazał niedawno nowe gadżety, w tym kolejną generację smartfona Pixel, taniego laptopa i bezprzewodowe słuchawki. Fitbit oferuje z kolei opaski fitness i smartwatche wykorzystywane do monitorowania organizmu w czasie uprawiania sportu.
Agencja Bloomberg przewiduje, że przejęcie przyciągnie uwagę organów nadzoru, które przyglądają się Google m.in. pod kątem tego jak wykorzystuje dane klientów. Fitbit zbiera przecież wrażliwe dane użytkowników o ich stanie zdrowia i lokalizacji. Szybko pojawiło się zresztą oświadczenie producenta opasek.
- Fitbit będzie nadal zapewniał użytkownikom kontrolę nad ich danymi i pozostanie przejrzysty w zakresie gromadzonych danych i powodów tego gromadzenia. Firma nigdy nie sprzedaje danych osobowych, a dane Fitbit dotyczące zdrowia i kondycji nie będą wykorzystywane w reklamach Google - zapewnia spółka.
Fitbit sprzedał do tej pory ponad 100 mln urządzeń i zbudował społeczność aktywnych użytkowników na całym świecie.