Według komentatorów Business Insidera koncern "nie miał innego wyjścia, jeśli chce nadążyć za konkurencją w rodzaju Apple, Spotify czy Pandora". Songza wyróżnia się tym od innych serwisów streamingowych, że proponuje użytkownikowi gotowe playlisty dopasowane nie tylko do informacji, jakich sam udzieli (wiek, płeć, ulubione gatunki muzyki) lecz również pora dnia czy roku.
Według informacji podanych przez zespół Songza ich playlisty nie znikną, ale zasilą rozwijany przez Google serwis Muzyka Google Play.

Amerykański startup z Long Island działa od 7 lat i na razie jest dostępny wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Ma 5,5 mln użytkowników, co znaczy niewiele przy 77milionach użytkowników Pandory czy 24 mln w Spotify.
Nie wiadomo jeszcze, czy jego playlisty zasilą również Muzykę Google Play w innych krajach.
Według "New York Post" proponowaną przez Google kwotą transakcji było 15 mln USD. Nie ujawniono jednak, czy właściciele start-upu ją przyjęli.