Google rządzi na rynku reklamy w USA

Google zwiększyło swój udział w amerykańskim rynku reklamy internetowej. W pierwszym kwartale miało 24,1 proc. rynku, wynika z wyliczeń IDC.

Udział Google wzrósł o 3 pkt procentowe w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Drugie na rynku Yahoo ma 9,9 proc. udziału. Facebook ma 9,2 proc., co oznacza iż stracił prawie 1 pkt procentowy udziału.

Łączne wydatki na reklamę internetową w USA wzrosły w pierwszym kwartale o 13,7 proc. do 10,7 mld USD. Według IDC, to „niespodziewanie wolny wzrost”. Eksperci firmy oczekiwali 17 proc. wzrostu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, MarketWatch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Google rządzi na rynku reklamy w USA