Górą okładki smoleńskie

JAZ
opublikowano: 23-05-2011, 00:00

Izba Wydawców Prasy dziewiąty raz zorganizowała prestiżowy konkurs graficzny GrandFront na okładkę roku. Miło nam poinformować czytelników, że "Puls Biznesu" reprodukowaną powyżej "jedynką" wygrał klasyfikację generalną gazet! W kategorii czasopism zwyciężyli koledzy z "Tygodnika Powszechnego". 30-sobowe jury, złożone z autorytetów grafiki prasowej, oceniało 71 okładek zgłoszonych przez gazety oraz 248 kandydatur z czasopism.

Wyodrębnienie dwóch głównych kategorii, które dzielą się jeszcze na podgrupy, jest bardzo zasadne. Czasopisma z założenia prezentują wyższy poziom poligraficzny niż krótko żyjące gazety. Poza tym praca przy okładce magazynu może trwać wiele dni, w gazecie zaś mierzona jest w godzinach. W zgłoszeniach redakcji gazet dominowały najważniejsze wydarzenia roku 2010: katastrofa w Smoleńsku, powódź oraz wybory prezydenckie. Ten pierwszy, tragiczny temat zebrał najwięcej wyróżnień.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu