Gra Bloobera może wejść na duży ekran

opublikowano: 18-12-2017, 22:00

Bloober Team niebawem chce się przenieść na główny rynek GPW. Do końca 2019 r. planuje wydać cztery gry. Myśli o akwizycjach.

Notowany na NewConnect Bloober Team przy okazji poniedziałkowej prezentacji strategii pochwalił się informacją o podpisaniu z amerykańską firmą Zero Gravity umowy dotyczącej produkcji filmu opartego na grze „Observer”, wydanej przez krakowską spółkę w sierpniu.

POWRÓT DO JAKOŚCI: Wydany przed kilkoma laty „Basement Crawl”, był okrzyknięty najgorszą grą na Playstation 4. Takie recenzje już nie będą się zdarzać. — Chcemy produkować wysokiej jakości gry z segmentu premium — mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.
Zobacz więcej

POWRÓT DO JAKOŚCI: Wydany przed kilkoma laty „Basement Crawl”, był okrzyknięty najgorszą grą na Playstation 4. Takie recenzje już nie będą się zdarzać. — Chcemy produkować wysokiej jakości gry z segmentu premium — mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu. Fot. Marek Wiśniewski

— Umowa zapewnia nam procent od przychodów ze sprzedaży filmu, w odróżnieniu od większości tego typu umów, które przewidują jednorazową wpłatę za licencję. Film powinien być gotowy pod koniec przyszłego lub na początku 2019 r. — mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Według prezesa średni budżet filmów realizowanych przez Zero Gravity to 20-100 mln USD. Producent współpracuje z takimi firmami, jak Netflix, Apple, Lionsgate czy Warner Bros. Bloober Team poinformował też o zakończeniu prac produkcyjnych nad grą: „Layers of Fear: Legacy” w wersji na platformę Nintendo Switch. Premiera planowana jest na pierwszy kwartał 2018 r. Bloober podpisał z chińską Circle Entertainment umowę na wydanie, marketing i dystrybucję tej gry w Azji. W ocenie spółki warunki umowy są korzystniejsze od standardów rynkowych. Bloober Team, który wcześniej zapowiadał przejście na główny parkiet GPW w pierwszej połowie 2017 r., twierdzi, że jest na dobrej drodze, żeby sfinalizować to przedsięwzięcie. — Kończymy prace nad dokumenteminformacyjnym i planujemy złożyć go do Komisji Nadzoru Finansowego w ciągu najbliższych tygodni — mówi Piotr Babieno.

Przeniesienie notowań z New- Connect odbędzie się bez emisji akcji. Spółka w najbliższym czasie nie przewiduje zapotrzebowania na kapitał, chyba że trafi się okazja do ciekawego przejęcia. W takiej sytuacji w pierwszej kolejności sięgnie po dług.

— Nie wykluczamy możliwości przejęcia polskiej firmy z branży gier komputerowych. Przyglądam się bliżej trzem podmiotom, ale tempo prac nad akwizycjami jest spowolnione w związku z innymi zadaniami zarządu — mówi Piotr Babieno.

Zgodnie z opublikowaną w poniedziałek strategią na najbliższe lata Bloober zamierza docelowo wydawać rocznie dwie gry i skupić się wyłącznie na gatunku horror psychologiczny. Ich przedział cenowy zawierać się będzie między 19,99 a 39,99 USD/EURO. W latach 2018-19 planuje przeprowadzić cztery premiery swoich gier. W pierwszym kwartale 2018 r. do sprzedaży trafi „Layers of Fear: Legacy” na konsolę Nintendo Switch.

— Jeszcze w tym tygodniu ruszamy z kampanią promocyjną dla tego tytułu. O wejściu na rynek trzech pozostałych produkcji będziemy informowali wraz z ustaleniem dat ich premier. W nadchodzących latach będziemy zdecydowanie większą wagę przykładać do właściwego ustawienia premier naszych tytułów — mówi Piotr Babieno. Bloober w 2018 r. planuje rozwinąć działalność swojej spółki zależnej w USA, która ma zająć się przede wszystkim sprzedażą i promocją tytułów na rynku amerykańskim i światowym. Producent gier zdecydował, że nie dokona skupu akcji własnych w ramach przyjętego w tym roku programu motywacyjnego. Założenia nowego planu przedstawi na początku 2018 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / Gra Bloobera może wejść na duży ekran