Gra o modelkach poszła za 130 tys. zł

19-letnia założycielka Fashionstyle.pl sprzedała większościowe udziały w portalu. Kupcem jest Digital Avenue.

Ola Siterska to nazwisko, które warto zapamiętać. Za kilka lat może stać się postacią liczącą się w branży internetowej. 19-letnia dziewczyna, która już teraz jest uważana za jednego z czołowych twórców internetowych start-upów w Polsce, zarobiła właśnie pierwsze poważne pieniądze. Po długich negocjacjach sprzedała za 130 tys. zł 55 proc. udziałów w założonym przez siebie portalu modowym Fashionstyle.pl.

Kupcem jest notowana na NewConnect spółka medialna Digital Avenue. Prowadzi ona kilkanaście portali z obszaru rozrywki i lifestylu (najbardziej znany to Fotosik.pl). Do wejścia do Fashionstyle.pl jako inwestor przygotowywała się od kilku miesięcy. Np. od września ubiegłego roku zarządza powierzchnią reklamową na portalu.

— Zamierzamy dokapitalizować portal i skokowo zwiększyć liczbę użytkowników, a co za tym idzie — przychody z reklamy. Nie bez znaczenia dla nas jest także to, że spółką będzie dalej kierować Ola Siterska — mówi Piotr Wąsowski, szef Digital Avenue. Fashionstyle.pl nie jest typowym serwisem. W rzeczywistościjest to gra internetowa (tzw. MMO), adresowana do młodych kobiet. Korzysta z niej około ćwierć miliona osób, które mogą wcielić się w rolę wirtualnej modelki lub projektantki.

— Gra była od samego początku rentowna. Jej sukces to efekt dopasowania do potrzeb klientów. Trzy lata temu tworzyłam ją dla moich znajomych i od samego początku sama w nią grałam — mówi Ola Siterska. Dodaje, że pozyskane z transakcji pieniądze chce zainwestować w rozwój od podstaw kolejnych projektów internetowych. W sierpniu ubiegłego roku Ola Siterska podczas akcji internetowej sprzedała 1 proc. udziałów w innym rozwijanym przez siebie portalu — MyGuidie.com — za 19,3 tys. zł. Po co Digital Avenue gra internetowa o modzie? Jak przekonuje Piotr Wąsowski, pozwoli to na szybszy rozwój spółki w jednym z kluczowych dla niej obszarów działalności.

Dodatkowo dzięki wspólnemu marketingowi z innymi portalami dla kobiet firma liczy na wzrost przychodów z reklam. Do końca roku planuje także wprowadzić na rynek inne gry, adresowane do kobiet. W 2011 r. Digital Avenue miało ponad 5,8 mln zł przychodów i blisko 1 mln zł EBIDTA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Gra o modelkach poszła za 130 tys. zł